کمبود دستکش بهداشتی به مرگ یک پزشک ایتالیایی انجامید

کمبود دستکش بهداشتی به مرگ یک پزشک ایتالیایی انجامید
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مارسلو ناتالی که شیوع ویروس کرونا را «یک جنگ» توصیف کرده بود در یکی از آخرین گفت‌وگوهایش پیش از ابتلا به این بیماری به یورونیوز گفته بود که به دلیل تمام شدن دستکش مجبور است بدون دستکش کار کند.

آگهی

یک پزشک ۵۷ ساله ایتالیایی که به دلیل کمبود دستکش بهداشتی، با دست‌های محافظت نشده در بیمارستان کار می‌کرد در اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ درگذشت.

مارسلو ناتالی که در بیمارستان شهر کودونیو کار می کرد و در توصیف شیوع ویروس کرونا گفته بود که «این یک جنگ است»، پس از اینکه تست ابتلای وی به کرونا ویروس مثبت تشخیص داده شده به میلان انتقال یافت.

او در یکی از آخرین گفت‌وگوهایش، پیش از ابتلا به این بیماری به یورونیوز گفته بود که به دلیل تمام شدن دستکش مجبور است بدون دستکش کار کند.

وی همچنین گفته بود که در شهر کودونیو که در نزدیکی میلان واقع است، ۱۴پزشک از ۳۵ پزشک این شهر از ۲۸ فوریه در قرنطینه هستند.

او در مصاحبه قبلی گفته بود: «ما برای ویروس کرونا آماده نبودیم. به‌عنوان پزشکان عصر پست آنتی‌بیوتیک، اینطوری یاد گرفته‌ایم که یک قرص برای مقابله با هر چیزی کافی است.»

فدراسیون پزشکان عمومی ایتالیا با تایید مرگ مارسلو ناتالی گفته است که او به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ دچار ذات‌الریه شدید شده بود که سرانجام باعث مرگ او شد.

پائولا پدروینی، دبیر منطقه‌ای فدراسیون پزشکان عمومی ایتالیا به یورونیوز می‌گوید که در استان برگامو، ۱۱۰ پزشک از ۶۰۰ پزشک فعال، به کووید-۱۹ مبتلا هستند.

او درباره وضعیت ماسک و دستکش در بیمارستان‌ها گفته است: «وضعیت از پایان فوریه بهتر نشده است. ما مقداری ماسک و دستکش دریافت کرده‌ایم و نه هیچ چیز دیگر. یک ماسک باید برای نصف روز استفاده شود اما ما در اینجا برای یک هفته آنرا استفاده می کنیم.»

وی افزوده است که پزشکان عمومی برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا، تعداد زیادی از مراجعاتشان را تلفنی انجام می دهند و بیماران با تماس تلفنی با پزشک از آنها مشاوره می‌گیرند.

ایتالیا روز چهارشنبه یکی از استثنایی ترین روزهای مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا را شاهد بود که طی آن ۴۷۵ نفر جانشان را از دست دادند.

ایتالیا تاکنون حدود ۳۶ هزار مورد ابتلا به کرونا ویروس را شناسایی کرده است و ۲۹۷۸ نفر نیز تاکنون جانشان را از دست داده اند. پس از چین، ایتالیا بیشترین آمار قربانیان ویروس کرونا را دارد اما پیش‌بینی می‌شود که روزجمعه میزان مرگ و میز ناشی از ویروس کرونا در ایتالیا از چین نیز پیشی بگیرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

غول‌های عطرساز و عرق‌ساز فرانسوی به صف مبارزه با کرونا پیوستند

جنجال در ایتالیا بر سر تعطیلی یک مدرسه برای عید فطر

سالی یک میلیون یورو در حوض ترِوی رم؛ سکه‌هایی که گردشگران در آب‌نماها می‌ریزند کجا می‌رود؟