گردشگری و سفر در کدام شهرها و پایتخت‌های اروپا به پولش می‌ارزد؟

گردشگری در اروپا
گردشگری در اروپا Copyright کانوا
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پایتخت‌های بزرگ اروپایی به دلیل قیمت بالای هتل‌ها و همچنین به دلیل رضایتمندی کم‌تر بازدیدکنندگان از خدمات گردشگری در این مقاصد در جایگاه‌های پایین قرار دارند.

آگهی

بر اساس تازه‌ترین مطالعات انجام شده در صنعت گردشگری، پایتخت‌های کرواسی، یونان و اسلوونی سه مقصد برتر گردشگری در اروپا از نظر تناسب کیفیت با هزینه معرفی شده‌اند.

«مابریان»، پلت‌فرم هوشمند ارائه کننده اطلاعات سفر با استناد به تازه‌ترین مطالعات انجام شده در زمینه گردشگری، بهترین‌ شهرهای اروپایی را بر اساس تناسب هزینه با کیفیت خدماتی که در ماه ژوئن به مسافران ارائه شده رتبه بندی و منتشر کرده است.

بر این اساس سه مقصد برتر اروپایی که با توجه به ارزش پول هزینه شده برای سفر به آنها بهترین خدمات را در اختیار مسافر قرار می‌دهند به ترتیب زاگرب (پایتخت کرواسی)، آتن (پایتخت یونان) و لیوبلیانا (پایتخت اسلوونی) معرفی شده‌اند.

Petros Giannakouris/Copyright 2020 The Associated Press. All rights reserved.
گردشگران در آتن، پایتخت یونانPetros Giannakouris/Copyright 2020 The Associated Press. All rights reserved.

وب‌سایت «شنگن ویزا اینفو» با انتشار گزارشی در این خصوص آورده است که در رتبه بندی ارائه شده از سوی مابریان فاکتورهایی چون دسترسی و اتصال هوایی، میانگین قیمت هتل‌ها و سطح رضایت گردشگران لحاظ شده است.

Yorgos Karahalis/Copyright 2021 The Associated Press. All rights reserved.
ساحلی در نزدیکی آتنYorgos Karahalis/Copyright 2021 The Associated Press. All rights reserved.

بر اساس داده‌های ارائه شده توسط مابریان مقصدی که بیش از دیگر شهرها ارزش هزینه کردن برای گردشگری را در ژوئن ۲۰۲۲ داشته زاگرب بوده است.

پایتخت کرواسی با وجود اینکه از نظر اتصال هوایی در زمره آخرین پایتخت‌ها قرار دارد، اما در بسیاری از فاکتورهای دیگرِ مورد تجزیه و تحلیل گرفته، سطح رضایت‌مندی بالایی را از سوی مسافران به ثبت رسانده است.

علاوه بر این، بهای اسکان و اقامت گردشگری در زاگرب به نسبت سایر مقاصد اروپایی بسیار رقابتی و مطلوب بوده است.

AP/Copyright 2022 The Associated Press. All rights reserved
پل جدیدالاحداث در کومارنا در کرواسیAP/Copyright 2022 The Associated Press. All rights reserved

آتن با وجود اتصال هوایی بهتر نسبت به زاگرب در این رتبه بندی در جایگاه دوم قرار گرفته است. پایتخت یونان از آنجایی که هزینه متوسط سفر در آن کمی بالاتر و سطح رضایت مسافران به نسبت زاگرب در آن کم‌تر بوده پایین‌ تر از پایتخت کرواسی رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

رتبه سوم این رده‌بندی به لیوبلیانا، پایتخت اسلوونی اختصاص یافته است. به موجب اطلاعات ارائه شده در مابریان لیوبلیانا یکی از مقاصدی است که با رقابتی‌ترین قیمت‌های هتل و سطح رضایت بالا مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. با این وجود، از آنجایی که اتصال هوایی آن محدود است در مکان سوم جای گرفته است.

Darko Bandic/AP
نمایی از لیوبلیانا، پایتخت اسلوونیDarko Bandic/AP

در رتبه بندی فهرست کامل بهترین شهرهای توریستی از نظر تناسب کیفیت با هزینه پس از سه مقصد برتر که در بالا به آن اشاره شد به ترتیب یازده شهر و پایتخت دیگر اروپایی به عبارتِ رم (ایتالیا)، وین (اتریش)، لیسبون (پرتغال)، مادرید (اسپانیا)، میلان (ایتالیا)، دوبرونیک (کرواسی)، برلین (آلمان)، آمستردام (هلند)، پاریس (فرانسه)، بارسلونا (اسپانیا) و لندن (برتانیا) قرار گرفته‌‌اند.

canva
گردشگری در اروپا (کرواسی)canva

به گزارش مابریان، پایتخت‌های بزرگ اروپایی به دلیل قیمت بالای هتل‌ها و همچنین به دلیل رضایتمندی کم‌تر بازدیدکنندگان از خدمات گردشگری در این مقاصد در جایگاه‌های پایین قرار دارند.

لندن و پاریس، علیرغم ارتباط و اتصال هوایی بهتر، با میانگین قیمت هتل بسیار بالا در میان مقاصد مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته رتبه‌های آخر را به خود اختصاص داده‌اند.

در این دو پایتخت اروپایی همچنین سطوح پایین تری از رضایت‌مندی بازدیدکنندگان به ویژه نسبت به کیفیت و قیمت هتل‌ها و نیز خدمات گردشگری به ثبت رسیده است.

سایر شهرهای توریستی بزرگ مانند بارسلونا، برلین و آمستردام نیز به دلیل قیمت بالای هتل‌ها و نیز تقاضای فزاینده گردشگران برای سفر به مقاصد کمتر شلوغ و در عین حال جذاب در رده‌های پایین این رتبه بندی جای گرفته‌اند.

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گردشگران مراقب باشند؛ کدام کشورهای اروپایی بیشترین جیب‌بر را دارند؟

چرا تجربه‌های «فقط یک بار در زندگی» آنقدر جذابند؟

کاوش در کوه های پوشیده از برف آذربایجان