اجباری بودن پوشیدن ماسک در فرودگاه‌ها و هواپیماهای اتحادیه اروپا لغو می‌شود

اجباری بودن ماسک از ۱۶ مه در اتحادیه اروپا لغو می‌شود.
اجباری بودن ماسک از ۱۶ مه در اتحادیه اروپا لغو می‌شود. Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مقامات هوانوردی اتحادیه اروپا اعلام کردند که از هفته آینده دیگر نیازی به پوشیدن ماسک در فرودگاه‌ها و هواپیماهای این اتحادیه نخواهد بود.

آگهی

مقامات هوانوردی اتحادیه اروپا امروز چهارشنبه اعلام کردند که با توجه به کاهش محدودیت‌های ویروس کرونا در سراسر این اتحادیه، از هفته آینده دیگر نیازی به پوشیدن ماسک در فرودگاه‌ها و هواپیماهای مسافربری در این اتحادیه نخواهد بود.

آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا گفته است که امیدوار است این تصمیم مشترک که با هماهنگی با مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های اروپا اتخاذ شده است، گامی بزرگ به سمت عادی‌سازی سفرهای هوایی برای مسافران و خدمه باشد.

این دو آژانس در بیانیه‌ای مشترک گفته‌اند که دستورالعمل جدید، بر اساس آخرین وضعیت همه‌گیری ویروس کرونا، به‌ ویژه با توجه واکسیناسیون‌های انجام شده و مصونیت‌های طبیعی به دست آمده و همچنین رفع محدودیت‌ها در تعداد فزاینده‌ای از کشورهای اروپایی در نظر گرفته شده است. 

چه وقت‌هایی در هواپیما همچنان باید ماسک بزنم؟

پاتریک کی، مدیر اجرایی مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های اروپا می‌گوید: «مسافران باید مسئولانه رفتار کنند و به انتخاب اطرافیان خود احترام بگذارند. اما مسافری که سرفه و عطسه می‌کند، برای اطمینان خاطر دادن به افرادی که در نزدیکی او نشسته‌اند، باید از ماسک استفاده کند.»

در حالی که توصیه‌های جدید از روز ۱۶ مه اعمال می‌شوند اما قوانین ماسک همچنان ممکن است به تصمیم و تشخیص مدیر خطوط هوایی بستگی داشته باشد خصوصا اگر پرواز از مقصدی باشد که تشخیص مسئول خطوط هوایی زدن ماسک باشد.

شستن منظم دست‌ها و رعایت فاصله اجتماعی همچنان باید رعایت شود.
مدیر مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های اروپا

آندره آمون، مدیر مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های اروپا تاکید می‌کند که شستن منظم دست‌ها و رعایت فاصله اجتماعی همچنان باید رعایت شود.

در حالی که بسیاری از کشورها دیگر مسافران را ملزم به ارائه و پر کردن فرم اطلاعات مربوط به سلامت خود نمی‌کنند، اما از خطوط هوایی خواسته شده تا سیستم‌های جمع آوری داده‌های خود را همچنان در حالت آماده باش نگه دارند تا در صورت نیاز بتوانند این اطلاعات را در اختیار مقامات بهداشت عمومی قرار دهند به ویژه در صورت مشاهده نوع جدیدی از ویروس که نیاز به جمع آوری اطلاعات مقاصد و مبدا مسافران می‌شود.

سفرها در تابستان امسال چگونه خواهند بود؟

تعداد کشورهایی که همه محدودیت‌های ورود مرتبط با کووید را حذف کرده‌اند رو به افزایش است و بسیاری نیز قوانین داخلی در مورد ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی را کنار می‌گذارند.

امروز چهارشنبه نیز دولت فرانسه اعلام کرد که استفاده از ماسک در حمل و نقل عمومی از ۱۶ ماه مه دیگر اجباری نخواهد بود. اولیویه وران، وزیر بهداشت تاکید داشت که پوشیدن ماسک همچنان در فضاهای داخلی "توصیه می شود".

همچنین گزارش‌هایی در سراسر اروپا منتشر می‌شود که به خاطر افزایش تقاضای سفرها، حکایت از صف‌های طولانی در فرودگاه دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سازمان جهانی بهداشت: تعداد جانباختگان به‌دلیل همه‌گیری کرونا بسیار بیش از آمارهای رسمی است

بحران کرونا در شانگهای؛ هزاران تن از پرسنل بهداشت و ارتش چین بسیج شدند

پلیس آلمان مردی را پس از دریافت حدود ۹۰ دُز واکسن کرونا دستگیر کرد