کارت پستالی از سن‌پترزبورگ؛ سالن‌های نمایش، روشنگر شب‌های پاییزی

کارت پستالی از سن‌پترزبورگ؛ سالن‌های نمایش، روشنگر شب‌های پاییزی
Copyright euronews
Copyright euronews
نگارش از Galina Polonskayaیورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلب
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

«در پاییز سالن‌های نمایش سن‌پترزبورگ با اجرای نمایش و باله و اپرا شب‌های بلند را روشن می‌کنند، و همین حال‌وهواست که سبب شده این شهر را پایتخت فرهنگی روسیه بنامند.»

آگهی

در سن‌پترزبورگِ‌ اواخر پاییز گویی زمان متوقف می‌شود و قدم‌گاه‌های زیبا و موزه‌های خلوت شهر عابران را به‌سوی خود می‌خوانند. سن‌پترزبورگ را پایتخت فرهنگی روسیه لقب داده‌اند. این شهر بیش از یکصد تئاتر و سالن نمایش دارد و پاییز فصل افتتاحیه‌هاست.

سالن تئاتر الکساندرینسکی، شاهکار معماری کارلو رُسّی، یکی از نمادهای سن‌پترزبورگ است. تقریبا تمامی آثار نمایشی بزرگان تئاتر روسیه نخستین‌بار اینجا بر صحنه رفته‌اند، در حالی که پادشاهان از بالکن سلطنتی به تماشایشان نشسته‌اند.

آرکادی شاروگرادسکی، بازیگر تئاتر می‌گوید: «همگان نام شب‌های روشن را شنیده‌اند. وقتی پاییز فرا می‌رسد، سالن‌های نمایش سن‌پترزبورگ با اجرای نمایش و باله و اپرا شب‌های بلند را روشن می‌کنند، و همین حال‌وهواست که سبب شده سن‌پترزبورگ را پایتخت فرهنگی روسیه بنامند.»

همچنین جاهای تازه برای کشف در شهر فراوان‌ است. یک نمونه از آنها موزهٔ راه‌آهن روسیه است که مجموعه‌ای تماشایی دارد؛ از لوکوموتیوهای بخار روزگار تزار‌ی گرفته تا واگن‌های تشریفاتی دوران شوروی. نخستین ایستگاه راه‌آهن روسیه در سال ۱۸۳۷ در سن‌پترزبورگ گشایش یافت.

سن‌پترزبورگ که شهری است برای تمامی فصول، یقینا هر گردشگری را به‌خوبی سرگرم می‌کند.

هم‌رسانی این مطلب

مطالب مرتبط

کارت ‍پستالی از دبی؛ دریاچه عشق در میان کویر