رهبری زنان در عصر دیجیتال؛ آیا شکاف جنسیتی در اروپا از بین می‌رود؟

رهبری زنان در عصر دیجیتال؛ آیا شکاف جنسیتی در اروپا از بین می‌رود؟
Copyright euronews
نگارش از Damon Embling
هم‌رسانی این مطلب
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

کاهش شکاف جنسیتی در دنیای کار، چالش بزرگی برای اروپاست. شرکت هوآوی در تلاش است با برگزاری دوره تابستانی «رهبری زنان در عصر دیجیتال» در شهر پراگ، زنان را به ابزار و مهارت‌هایی که از آن‌ها نه تنها برای شکل دادن بلکه برای رهبری تحول دنیای دیجیتال استفاده کنند، تجهیز کند.

آگهی

کاهش شکاف جنسیتی در دنیای کار چالش بزرگی برای اروپاست. در حال حاضر تعداد مردان فعال در صحنه فناوری اروپا بسیار بیشتر از زنان است. سال گذشته کمتر از یک پنجم متخصصان فناوری اطلاعات و ارتباطات از زنان بودند. فراتر از آن، تنها یک دهم روسای هیات مدیره یا مدیرعامل‌های لیست بلندبالای شرکت‌های فعال در زمینه تجارت و امور مالی، زن هستند. 

به گفته برتا هررو استالایو، مدیر برابری، تنوع و جذب هوآوی اروپا، این شرکت در تلاش است با برگزاری دوره تابستانی «رهبری زنان در عصر دیجیتال» در شهر پراگ، زنان را به ابزار و مهارت‌هایی که از آن‌ها نه تنها برای شکل دادن بلکه برای رهبری تحول دنیای دیجیتال استفاده کنند، تجهیز کند.

کونسولاتا لوزانا از ایتالیا و اولوبوکالا ادبوواله (بوکی) از ایرلند، دو زن جوان از دو گوشه اروپا هستند که به همراه ۲۷ دانشجوی دختر دیگر از کشورهای مختلف اتحادیه اروپا، بالکان غربی و اوکراین برای شرکت در این دوره تابستانی در پراگ گرد هم آمدند.

نکته کلیدی تداوم است. ما باید روی برابری جنسیتی در میزان دستمزد، مسیر و موقعیت‌های شغلی منصفانه و تعادل بین کار و زندگی، کار کنیم
کارولین رامید
موسس و مدیرعامل 50inTech

بوکی می‌گوید: «فکر می‌کنم مساله برابری به آن سادگی‌ها که ما فکر می‌کنیم نیست. برای مثال هنگامی که از برابری جنسیتی صحبت می‌کنیم، منظور ما نه تنها زنان بلکه زنان رنگین پوست، معلول و حتی فراتر از این دسته بندی‌هاست.»

تیم کونسولا و بوکی یک پلتفرم آموزش و شبکه سازی برای کمک به کسب و کارهای با اندازه کوچک و متوسط برای حرکت در دنیای دیجیتال و پایدار طراحی کرده‌اند.

کونسولاتا معتقد است: « بحران تغییرات اقلیمی باید در اولیت توجه قرار بگیرد، البته بحث توسعه پایدار بعد اجتماعی دارد و به نظر من هیچ یک نباید فراموش شود.»

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

پس از یک هفته پر از فعالیت‌های آموزشی و عملی، دوره «رهبری زنان در عصر دیجیتال» به پایان رسید و یک مهمانی خداحافظی بززگ در قصر ترویای پراگ برپا شد. در این مهمانی، کونسولاتا و بوکی برنده جایزه شدند.

خبرنگار • Farhad Mirmohammadsadeghi

هم‌رسانی این مطلب

مطالب مرتبط

بارورسازی ابرها و استفاده از انرژی خورشید در تصفیهٔ آب دریا در امارات

شهرداری پاریس به دلیل انتصاب بیش از حد مدیران زن ۹۰ هزار یورو جریمه شد