باشگاه آث میلان به قیمت ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو به شرکت آمریکایی رد برد فروخته شد

جشن قهرمانی آث میلان
جشن قهرمانی آث میلان Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

قرار است مدیران کنونی میلان به ویژه پائولو مالدینی همچنان در این باشگاه حضور داشته باشند و مالکان جدید قرارداد آنها را تمدید کنند.

آگهی

باشگاه آث میلان ایتالیا رسما اعلام کرد که صندوق سرمایه‌گذاری الیوت، مالک کنونی، این باشگاه را به شرکت آمریکایی رد برد Red Bird به مالکیت گری کاردینال تاجر آمریکایی فروخته است. 

صندوق سرمایه‌گذاری الیوت که از سال ۲۰۱۸ کنترل و مالکیت این باشگاه پرافتخار ایتالیایی را در اختیار گرفته بود طی ۴ سال موفق شد اوضاع مالی نابسامان آث میلان را منظم کند و در نهایت پس از ۱۱ سال قرمز و مشکی پوشان را به قهرمانی در لیگ ایتالیا برساند. 

طبق بیانیه رسمی میلان، قرار است صندوق الیوت همچنان بخش اندکی از سهام باشگاه را در اختیار داشته باشد. بر اساس بیانیه رسمی این باشگاه ایتالیایی توافق میان الیوت و رد برد برای انتقال اکثریت سهام میلان با مبلغ ۱.۲ میلیارد یورو حاصل شده است. الیوت به عنوان صاحب اقلیت سهام در میلان باقی خواهد ماند و نماینده‌های این شرکت جایگاه خود را در هیئت مدیره میلان حفظ خواهند کرد. 

رد برد که حدود ۱۰ درصد سهام لیورپول را هم در اختیار دارد در هفته‌های اخیر موفق شده بود شرکت بحرینی اینوست کروپ را در رقابت برای خرید باشگاه میلان شکست دهد. 

در بخش دیگری از این بیانیه در خصوص برنامه‌های آتی مالک جدید آمده است که اولویت رد برد بازگرداندن میلان به قله اروپا و جهان چه در حوزه ورزشی و از چه نظر تجاری است. رد برد می‌گوید تجربیات این شرکت در سطح جهانی ضمانتی برای موفقیت در میلان خواهد بود. 

بر اساس توافق طرفین، انتقال نهایی مالکیت باشگاه به رد برد، سپتامبر ۲۰۲۲ انجام خواهد شد. 

با این حال قرار است فعالیت مدیران کنونی میلان در این باشگاه ادامه داشته باشد. گری کاردینال مالک جدید صبح امروز در ملاقات‌هایی جداگانه هم با مدیران باشگاه یعنی پائولو اسکارونی و ایوان گازیدیس دیدار کرد و هم پس از آن در کازا میلان با شخص پائولو مالدینی در خصوص آینده کاری اسطوره روسونری به گفتگو پرداخت. 

مالدینی که در سال‌های اخیر به عنوان مدیر فوتبالی باشگاه فعالیت کرده، قرار است همچنان در پروژه مالکان جدید به ایفای نقش محوری خود ادامه دهد. گفته می‌شود احداث ورزشگاه جدید و اختصاصی برای میلان یکی از اولویت‌های مالک جدید خواهد بود و احتمالا به زودی شاهد کوچ روسونری از ورزشگاه مشترک سن‌سیرو خواهیم بود که به صورت مشترک میزبان دو تیم میلان و اینتر بوده است. 

باشگاه پرافتخار میلان که در دوران مالکیت سیلویو برلوسکونی توانسته بود به یکی از برترین باشگاه‌های فوتبال جهان تبدیل شود در سال ۲۰۱۴ به قیمت ۷۴۰ میلیون دلار به مالکان چینی فروخته شد. اما مالکان جدید هرگز نتوانستند پروژه موفقی در میلان پیش ببرند و در نهایت پس از ۴ سال و بعد از ناتوانی در بازپرداخت وام‌های دریافتی از صندوق سرمایه‌گذاری الیوت، این شرکت آمریکایی باشگاه را مصادره کرد. 

 حالا پس از یک دوره چهار ساله مدیریت الیوت که در نهایت به بازگشت میلان به قله فوتبال ایتالیا انجامیده، مالک جدید آمریکایی می‌خواهد در پروژه تازه، دومین تیم پرافتخار اروپا را بار دیگر به اوج خود بازگرداند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بازگشت «خدا» به میلان؛ زلاتان سومین قهرمانی را برای آث میلان به ارمغان خواهد آورد؟

واکنش ایرانی‌ها به انتشار یک ویدئو با موسیقی سنتی در صفحه اینستاگرام آث میلان

بازگشت ستارگان سابق میلان به سن‌سیرو؛ مالدینی و بوبان در روسونری