رای‌گیری در جورجیای آمریکا؛ کاهش نفوذ ترامپ و قدرت‌گیری پنس در حزب جمهوریخواه

دونالد ترامپ و مایک پنس
دونالد ترامپ و مایک پنس Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دونالد ترامپ پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ از مقامات ایالت جورجیا به دلیل تائید پیروزی جو بایدن، رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا در این ایالت به شدت انتقاد کرده بود.

آگهی

شکست نامزد مورد حمایت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در انتخابات مقدماتی حزب جمهوریخواه برای سمت فرمانداری ایالت جورجیا از کاهش نفوذ او در این حزب حکایت دارد. 

چهل و پنجمین رئیس‌جمهوری ایالات متحده در این رای‌گیری از رقیب براین کمپ، فرماندار کنونی جورجیا حمایت کرده بود. دونالد ترامپ پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ از مقامات ایالت جورجیا به دلیل تائید پیروزی جو بایدن، رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا در این ایالت به شدت انتقاد کرده بود. 

او در همین راستا در انتخابات مقدماتی روز سه‌شنبه از دیوید پردو، رقیب براین کمپ و سناتور سابق ایالت جورجیا حمایت می‌کرد. با این حال براین کمپ که از حمایت مایک پنس، معاون دونالد ترامپ در دوران ریاست‌جمهوری‌اش برخوردار بود توانست با فاصله زیاد دیوید پردو را شکست دهد. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

دونالد ترامپ تاکنون حاضر به پذیرش شکستش در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ نشده است. ایالت جورجیا از جمله ایالت‌هایی است که او باور دارد در جریان آخرین انتخابات ریاست‌جمهوری در آنها «تقلبی گسترده» صورت گرفت. 

رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا بارها از براین کمپ به دلیل عدم تلاشش برای تغییر نتایج انتخابات سال ۲۰۲۰ در ایالت جورجیا انتقاد کرده است. دونالد ترامپ ۲.۵ میلیون دلار از منابع مالی کارزار سیاسی خود را طی هفته‌های گذشته به کارزار دیوید پردو بخشیده بود. 

شکست دیوید پردو اکنون به طور مستقیم نفوذ دونالد ترامپ در میان رای‌دهندگان جمهوریخواه را زیر سوال برده است. در مقابل حمایت مایک پنس از براین کمپ یادآور اختلاف دونالد ترامپ با معاونش بر سر تائيد نتایج انتخابات سال ۲۰۲۰ بود. 

در اکثر رای‌گیری‌های مقدماتی حزب جمهوریخواه در ایالت جورجیا نامزدهای حامی دونالد ترامپ و نظریه «تقلب» در انتخابات سال ۲۰۲۰ با نامزدهای میانه‌روتر رقابت می‌کردند. 

دونالد ترامپ در آخرین روزهای ریاست‌جمهوری‌اش در تماسی تلفنی با وزیر امور داخلی ایالت جورجیا از او خواسته بود تا با «کشف ۱۱ هزار رای» مانع از پیروزی جو بایدن در ایالت جورجیا بشود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شوخی بایدن با ترامپ و محبوبیت پایین خودش در ضیافت شام خبرنگاران

سناتورهای جمهوریخواه از توافق هسته‌ای با ایران حمایت نمی‌کنند

آیا برای شغلی با درآمد خوب لزوما باید مدرک دانشگاهی داشته باشید؟