نخستین دورهٔ تربیت رهبران و مدیران زن اروپایی در پرتغال

نخستین دورهٔ تربیت رهبران و مدیران زن اروپایی در پرتغال
Copyright euronews
Copyright euronews
نگارش از Andrea Buringیورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلب
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

«این کار، مدیریتِ در عمل است. اینجا آموزش‌ها همه با هم یکی می‌شود. همین کار تیمی است که قابلیت دید استراتژیک، سازمان‌دهی و بسیاری چیزهای دیگر را در خودش دارد.»

آگهی

نخستین دورهٔ تربیت مدیران و رهبران آينده برای زنان جوان اخیرا در لیسبونِ پرتغال برگزار شد و ۲۷ شاگرد این طرح تابستانی، دخترانی کنجکاو و بلندپرواز از سراسر اروپا بودند که می‌خواهند در حوزهٔ فناوری دیجیتال کارآفرین و مدیر باشند.

این زنان ۱۸ تا ۲۴ ساله در این برنامه یک هفته‌ای مهارت‌های مدیریتی خود را تقویت می‌کنند، مهارت‌هایی نظیر جمع‌کردن و هدایت تیم و شرکت در کلاس پیشرفتهٔ برنامه‌نویسی. «آن هریات» که از دانمارک آمده احساس می‌کند از امکاناتی ممتاز بهره‌مند شده و امیدوار است که این دوره راه ورودش را به دنیای آی‌تی هموار کند.

در کنار «آن» که برای یک سازمان غیرانتفاعی دانمارکی کار می‌کند ۱۲۲۴ دختر دیگر از سراسر اروپا برای شرکت در این دوره تابستانی ثبت نام کرده بودند و هیئت گزینش که می‌بایست فقط یک نفر را از هر کشور انتخاب کند کار ساده‌ای نداشت.

کمتر از ۲۰ درصد کارکنان حوزه فناوری را زنان تشکیل می‌دهند. هدف این دوره تابستانی توازن بخشیدن به این رویه است. شماری از زنان موفق و بنیانگزاران استارتاپ‌ها برای شاگردان این دوره سخنرانی می‌کنند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

فعالیت‌های دوره شامل تمرین سخنرانی، آشنایی با برنامه‌نویسی، امنیت سایبری، و نیز فعالیت‌های تفریحی نظیر سفالگری می‌شود.

بئاتریس بِکِرا، یکی از گردانندگان این دوره می‌گوید: «این کار، مدیریتِ در عمل است. اینجا آموزش‌ها همه با هم یکی می‌شود. همین کار تیمی است که قابلیت دید استراتژیک، سازمان‌دهی و بسیاری چیزهای دیگر را در خودش دارد.»

شرکت‌کنندگان برای تقویت مهارت هدایت تیم به سه گروه تقسیم می‌شوند تا رقابت کنند و انگیزه‌شان را برای نوآوری محک بزنند.

این دوره تابستانی با همّت و حمایت شرکت چینی هوواوی تشکیل شده که مدیرانش مایلند شکاف جنسیتی میان کارکنان حوزه فناوری را کاهش دهند.

برتا هررو، مدیر برنامه هوواوی:‌ «شرکت هوواوی مایل است که زنان در حوزه مدیریت فرصت‌های‌ برابر داشته باشند. ما از چنین برنامه‌هایی در همه‌جای جهان و به‌ویژه در اروپا حمایت می‌کنیم. این دوره دانش لازم را برای مدیریت در حوزهٔ دیجیتال به زنان ارائه می‌کند.»

پس از یک هفته کار و رقابت سخت،‌ همه شرکت‌کنندگان احساس توانمندی یک برنده را دارند. نخستین دورهٔ مدرسه تابستانی مدیریت و رهبری زنان در لیسبون موفقیت آمیز بوده است. این برنامه سال آینده نیز برگزار خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلب

مطالب مرتبط

جورجی سامپایو، رئیس‌جمهوری پیشین پرتغال در ۸۱ سالگی درگذشت