مدیریت زنان، مهاجرت، تبادل فرهنگی و اقتصادی قاره سیاه در همایش جهانی کرانس مونتانا

مدیریت زنان، مهاجرت، تبادل فرهنگی و اقتصادی قاره سیاه در همایش جهانی کرانس مونتانا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

«زنان می توانند جهان و آفریقا را تغییر بدهند»

آگهی

همایش جهانی کرانس مونتانا با موضوعیت همکاری بین کشورهای آفریقای در داخله جنوب کشور مراکش برگزار شد. بیش از یکهزار نفر از یکصد کشور امسال در همایش کرانس مونتانا در داخله شرکت کردند.

امسال داخله در صحرای غربی در شمال غرب آفریقا برای چهارمین بار میزبان همایش جهانی کرانس مونتانا با محوریت آفریقا و همکاریهای «جنوب-جنوب» بود. امنیت غذایی، کشاورزی پایدار، بهداشت عمومی و انرژی های تجدید پذیر از موضوعاتی بود که در نشست امسال مورد بحث قرارگرفت.

از نظر رییس همایش جهانی کرانس مونتانا برگزاری این رویداد در شهر «داخله»، این شهر را به پایتخت قاره آفریقا تبدیل می کند.

پی یر امانوئل کرن، رییس همایش جهانی کرانس مونتانا در ادامه به یورونیوز گفت: «خیلی خوشحالیم که خانواده بزرگ آفریقایی در مراکش دور هم جمع شده اند تا دیدگاهها و تجاربشان را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. ما در نهایت در حوزه هایی مانند کشاورزی، شیلات و انرژی های تجدیدپذیر و صنعت گردشگری سبز با هم گفتگو می کنیم. از نگاه من طی برگزاری این همایش، داخله پایتخت آفریقا می شود.»

«باید همکاری بین کشورهای آفریقایی را در تمام سطوح تقویت کنیم»

برای اولین بار از زمان برگزاری همایش کرانس مونتانا در «داخله» نخست وزیر مراکش در این همایش که اهمیت زیادی برای قاره آفریقا دارد، شرکت کرد.

از نظر سعدالدین عثمانی مراکش، نخست وزیر مراکش، تبادل نظر بین کشورهای اهمیت زیادی برای قاره سیاه دارد. وی می گوید: «کشورهای آفریقایی به همکاری با یکدیگر و برقراری روابط در حوزهای مختلف اقتصادی و فرهنگی علاقه نشان می دهند. ما باید همکاری بین کشورهای آفریقایی را در تمام سطوح تقویت کنیم. امروزه متاسفانه مبادلات تجاری و بده بستان بین سرمایه گذاران مختلف این کشورها بسیار ضعیف است.»

پادشاه زلو مهمان ویژه همایش جهانی کرانس مونتانا بود. وی درباره کشاورزی بهداشت و سلامت با کارشناسان گفتگو کرد. به اعتقاد وی، فقر و مهاجرت دو چالش اصلی آفریقا هستند. او گفت: «فقر در آفریقا گسترده است. برای من دردناک است که می بینم مردم زیادی از غرب قاره به کشورهای دیگر مهاجرت می کنند و عده زیادی از جایی که به آن تعلق دارند می گریزند.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

مدیریت زنان آفریقایی؛ «وقت آن رسیده که زنان به مردان نه بگویند»

از نظر معاون پیشین وزیر کشور زامبیا مدیریت زنان آفریقایی اهمیت زیادی دارد. از نظر او وقت آن رسیده است که زنان آفریقایی به مردان «نه» بگویند و نقش خود را در جامعه بازی کنند.

گریس نجاپوآ، معاون پیشین وزیر کشور زامبیا گفت: «مردها تلاش می کنند زنان را به حاشیه برانند. اما ما زنان باید مقاومت کنیم؛ باید با هم متحد شویم و بدانیم دقیقا به دنبال چه هستند. قبل از هرچیز ما باید بدانیم که هستیم. زنان می توانند جهان را و آفریقا را تغییر بدهند.»

Watch the mashup of our second day of conferences at the #CMF18 in #Dakhlapic.twitter.com/GYlatc10GY

— Crans Montana Forum (@CransMontanaF) March 18, 2018

بیشتر بخوانید:

وضعیت زنان پناهجوی اقلیت مذهبی در مجمع جهانی «کرانس مونتانا»

بررسی نقش زنان آفریقا در آینده این قاره در مجمع «کرانس مونتانا»

آینده آفریقا در گرو وحدت بین کشورهای آفریقایی است

رهبران کشورهای آفریقایی در همایش جهانی کرانس مونتانا در باره آینده آفریقا نیز باهم بحث و گفتگو کردند.

سلیمان فال، مشاور سابق رییس جمهور سنگال می گوید وحدت میان کشورهای آفریقایی یک پیشرفت مثبت به حساب می آید. وی افزود: «ذهنیت مردم آفریقا مهم است. آفریقایی ها باید متقاعد شوند که قاره ما با تمام ثروتی که دارد، می تواند جهان را رهبری کند. این باور، و بویژه اتحاد می تواند ما را به این هدف برساند.»

جایزه بنیاد کرانس مونتانا به میشل مارتلی، رییس جمهوری سابق هاییتی، و مصطفی سیسیلو، رییس جامعه اقتصادی کشورهای غربی آفریقا اهدا شد.

میشل مارتی امیدوار است کشورش به عضو اتحادیه آفریقا در بیاید. وی گفت: «هائیتی آفریقاست، گوشت و خون و پوست ما آفریقایی است. فرهنگ ما آفریقایی است، ما مهاجران آفریقایی هستیم و فرزند آفریقاییم. در نتیجه به آفریقا تعلق داریم. کافی است ما را عضویت ما پذیرفته شود و جزئی از اتحادیه آفریقا بشویم.»

Une publication partagée par Edith Brou (@edithbrou) le 18 Mars 2016 à 12 :07 PDT

منسوی آتری، شاهزاده هندی یکی از کسانی بود عنوان «رهبر جوان ۲۰۱۸» را دریافت کرد. وی پس از دریافت جایزه گفت: «ما امروز بطور رسمی عنوان “رهبر جوان ۲۰۱۸” را که جایزه قدرانی از نسلهای آینده است، دریافت کردیم. افتخار بزرگی نصیب من شده است امیدوارم بتوانم در آینده تغییری در همایش کرانس مونتانتا ایجاد کنم و شاهد صعود شمار بیشتری از جوانان کشورم به این جایگاه باشم.»

آگهی

بخش اول همایش جهانی کرانس مونتانا پس از دو روز بحث پیرامون مسائل مختلف روز شنبه (۱۷ مارس) به کار خود پایان داد.

نیکلا سارکوزی، رییس جمهوری اسبق فرانسه در نشست امسال حضور داشت. بیشتر بخوانید:همایش جهانی کران مونتانا برای امنیت جهانی

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

همایش کرانس مونتانا با موضوع آفریقای مدرن برای زنان و جوانان برگزار شد

ژاپن چگونه از تخصص خود برای کمک به بهبود اوکراین استفاده می‌کند؟

صنعت پنبه ازبکستان پس از تحریم دوباره رونق گرفت