شبکه ای برای آموزش کارآفرینان اروپایی و کمک به آنها برای دریافت بودجه

شبکه ای برای آموزش کارآفرینان اروپایی و کمک به آنها برای دریافت بودجه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

برنامۀ این هفتۀ «دنیای تجارت» با هدف آشنایی با یک شبکۀ اروپایی که به آموزش کارآفرینان می پردازد، در هلند تهیه شده است.

برنامۀ این هفتۀ «دنیای تجارت» با هدف آشنایی با یک شبکۀ اروپایی که به آموزش کارآفرینان می پردازد، در هلند تهیه شده است.

این شبکه که «Enterprise Europe Network» نام دارد، به کارآفرینان برای دریافت بودجۀ لازم برای سرمایه گذاری کمک می کند تا بتوانند به نوآوری بپردازند و به بازارهای جدیدی در سطح بین الملل دسترسی پیدا کنند. این شبکه تا کنون کارآیی خیلی خوبی داشته است.

استن، از نمایندگان این شبکه می گوید: «کار من کمک به شرکتهای نوآور برای گسترش کسب و کار خود در سطح بین الملل است. یکی از وظایف من تجزیه و تحلیل نیازهای شرکتها و کمک به آنهاست تا بتوانند آموزش های مناسبی ببینند.»

شرکت هلندی «HELIOX» فعال در زمینه سیستم حمل و نقل سبز، از جمله شرکتهایی است که از خدمات این شبکه استفاده کرده است.

در هلند فعالیتهای شبکۀ حمل و نقل سبز بطور قابل توجهی گسترش یافته است و اتوبوس های برقی را می توان در بسیاری از شهرها دید. این کار بویژه از آن نظر اهمیت دارد که اتحادیه اروپا می خواهد میزان تولید گازهای گلخانه ای خود را تا سال ۲۰۳۰ میلادی دست کم ۴۰ درصد کاهش دهد.

اطلاعات بیشتر در مورد حمل و نقل سبز و شبکه شرکتهای اتحادیه اروپا

  • سیستم های حمل و نقل عامل تولید حدود یک چهارم از گازهای گلخانه ای در اتحادیه اروپا هستند و یکی از دلایل اصلی آلودگی در شهرها محسوب می شوند
  • برای رسیدن به اهداف اتحادیه اروپا در موضوع کاهش ۴۰ درصدی انتشار گازهای گلخانه ای تا سال ۲۰۳۰ میلادی، کاهش آلودگی های حاصل از حمل و نقل جاده ای ضروری است. فناوریهای نوین سبز از قبیل خودروهای برقی و اتوبوس های برقی می توانند برای رسیدن به این هدف نقش مهمی ایفا کنند
  • شبکه شرکتهای اتحادیه اروپا (EEN) به بلندپروازی های شرکتهای کوچک و متوسط کمک می کند؛ تا آنها به نوآوری بپردازند و هم در سطح این اتحادیه و هم فراتر از آن رشد کنند. این شبکه در بیش از ۶۰ کشور در سراسر جهان فعال است و ۳ هزار کارشناس از بیش از ۶۰۰ سازمان عضو را در اختیار دارد
  • این شبکه پتانسیل های نوآوری را در شرکتها شناسایی می کند و به شرکتهای کوچک و متوسط کمک می کند تا به منابع مالی مورد نیاز دست یابند و بتوانند ایده های نوآورانۀ خود را به محصول تبدیل کرده و قدرت رقابت در بازارهای جهانی داشته باشند

برای کسب اطلاعات بیشتر به اینکهای زیر مراجعه کنید

شبکۀ حمل و نقل برقی در صورتی می تواند کارآیی خوبی داشته باشد که باطری اتوبوسهای برقی، به سرعت و بطور منظم شارژ شود. این همان کاری است که مارک اسمیدتیک، کارآفرین محلی ضرورت آن را درک کرد و در این زمینه وارد عمل شد.
بر این اساس شرکت او که «HELIOX» نام دارد، سیستمی را برای شارژ سریع اتوبوس ها طراحی کرد. به کمک این سیستم هر اتوبوس در زمانی حدود ۵ دقیقه برای فعالیت دوباره آماده می شود.

مارک اسمیدت می گوید: «این کار برای سیاره زمین، برای فرزندانمان و برای اقتصادمان خوب است. با این کار باعث ایجاد فرصتهای شغلی جدید می شویم و یک اقتصاد پایدار و چرخه ای ایجاد می کنیم. بنابراین این کار برای همه خوب است.»

در حال حاضر در این شرکت حدود ۶۰ نفر مشغول به کارند و قرار است به زودی ناوگان اتوبوس های فرودگاه آمستردام را نیز به این سیستم تجهیز کنند. به این ترتیب دامنه مشتریان این شرکت همچنان در حال گسترش است.
این شرکت برای موفقیت در کارش از خدمات شبکه شرکتهای اتحادیه اروپا (Enterprise Europe Network) استفاده کرده است.

استفاده از خدمات این شبکه به «HELIOX» امکان داد تا از حمایتهای صندوق های مالی اروپایی برخوردار شود، دست به نوآوری بزند و از راهنمایی های مربیان برای بهبود جایگاه خود در بازارها و یافتن مشتریان جدید در سطح بین الملل بهره ببرد.

مارک اسمیدت می گوید: «آنها برای ما یک مربی در بریتانیا پیدا کردند و به ما کمک کردند تا به شناسایی بازارهای بالقوه در این کشور بپردازیم و به این ترتیب کسب و کار خود را گسترش دهیم. همین کار برای شناسایی بازارها در استرالیا و نیوزیلند نیز انجام شد. به این ترتیب ما ظرف چند ماه آینده می توانیم تولیدات خود را در بازارهای نیوزیلند و بریتانیا و استرالیا به فروش برسانیم.»

اما این شبکه به غیر از کمک به شرکتهای نوآور برای دسترسی به بازارهای جدید و آموزش، چه خدمات دیگری ارائه می دهد؟

استن می گوید: «خدمات زیادی وجود دارد. به عنوان مثال، ما تلاش می کنیم به شرکتها برای حضور در رویدادهای رقابتی بین المللی در حوزه کسب و کارشان کمک کنیم و یا اطلاعاتی درباره حقوق مالکیت در اختیارشان بگذاریم.»

استن در این باره که کارآفرینان چگونه می توانند با این شبکه ارتباط برقرار کنند نیز می گوید: «ما بیش از ۳ هزار کارشناس در ۶۰۰ سازمان در بیش از ۶۰ کشور داریم. آنها به درخواستهای شما گوش می دهند و به شما کمک خواهند کرد تا بلندپروازی های بین المللی تان را عملی کنید.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کمک بانک سرمایه‌گذاری اروپا به کسب و کارهای کوچک در گرجستان

بانک سرمایه‌گذاری اروپا به کسب‌وکارهای کوچک کمک می‌کند

چگونه شرکت اسکاتلندی تولید انرژی پاک توانسته فراز و نشیب بازار را پشت سر بگذارد؟