ماداگاسکار به سمت دنیای دیجیتال می رود

ماداگاسکار به سمت دنیای دیجیتال می رود
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

این جزیره ماداگاسکار در اقیانوس هند می خواهد تبدیل به قطب دیجتال بین دو قاره آسیا و آفریقا بشود.

آگهی

تطبیق با عصر دیجیتال یکی از چالشهای جزیره ماداگاسکار در اقیانوس هند است. حوزه های مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات در این جزیره در سواحل جنوب شرقی قاره آفریقا رونق گرفته و تبدیل به یکی از اهرم های رشد اقتصادی کشور شده است. سرمایه گذاری مستقیم خارجی در این حوزه، در ماداگاسکار هر ساله رو به افزایش است.

مقامات کشور در حوزه دیجیتال طرحهای بلندپروازانه ای دارند. وزیر پست، مخابرات و توسعه دیجیتال ماداگاسکار می گوید: «هدف ما این است که به قطب دیجیتال در اقیانوس هند تبدیل بشویم. چون در موقعیت جغرافیایی خوبی بین دو قاره آفریقا و آسیا قرار داریم.» ### نیروی جوان ماهر و آشنا با فناوریهای اطلاعات

ماداگاسکار به کمک دو فیبر نوری، به جزایر همسایه در جنوب شرق آفریقا متصل است. قرار است بزودی یک فیبر دیگر هم به این دو افزوده می شود، کیفیت خوب این اتصال به شبکه، یکی از نکات قوت برای ماداگاسکار است.

دومین برگ برنده ماداگاسکار جمعیت جوان این کشور است که با فرهنگ فناوری اطلاعات خو گرفته است. در سال ۲۰۱۰ میلادی ۲۰ هزار نفر به شبکه اینترنت دسترسی داشتند. در حال حاضر پس از هفت سال یک میلیون و پانصد هزار نفر به اینترنت دسترسی دارند.

تعداد مراکز آموزش فناوریهای دیجیتال در شهرها بزرگ کشور افزایش یافته است و خیلی از جوانها آرزو دارند در این حوزه مشغول به کار بشوند.

نارانجا مامیلالا، دانشجوی مدرسه عالی فناوری اطلاعات در آنتاناناریوو، پایتخت ماداگاسکار می گوید: «دلم می خواهد مهندس کامپیوتر بشوم. این یک چالش جدید برای من است. دوست دارم در گوگل یا مایکروسافت کار کنم.»

تعداد زیادی شرکت خارجی در ماداگاسکار مراکز تماس یا مراکز ارائه خدمات دیجیتال به راه انداخته اند. نیروی کار حرفه ای و ارزان در ماداگاسکار، این کشور را به یکی از مقاصد شرکتهای خارجی و استارت آپها تبدیل کرده است.

میشل دگلاند، مدیر شرکت مخابرات فرانسوی «اورانج» در ماداگاسکار می گوید: «می خواهیم برای سرمایه گذاران خارجی و استارت آپها، محیطی مناسب فراهم کنیم تا جوان های با مهارت کشور بتوانند با سازمانها و شرکتهای خارجی همکاری کنند. همچنین باید بتوانیم استعدادهای جوان را کشف کنیم و مطمئن شویم که این افراد و متخصصان در داخل کشور می مانند و کار می کنند.»

New video describes Madagascar’s move to digital and mobile data to track #malaria cases. Watch: https://t.co/JjxWnC2kGr

— MEASURE Evaluation (@MEASURE_Eval) September 29, 2017

دسترسی همگانی به شبکه اینترنت

یکی دیگر از دغدغه های دولت در ماداگاسکار همگانی کردن دسترسی به شبکه اینترنت است تا در این زمینه شکافی میان مردم شهرهای بزرگ و شهرهای کوچک وجود نداشته باشد.

وزیر پست و مخابرات ماداگاسکار می گوید: «از سه سال پیش برای توزیع تبلت در ۵۰ مدرسه، و دسترسی به اینترنت با آموزش و پرورش همکاری می کنیم. همچنان برنامه ای هم برای همکاری و هماهنگی با شهردارهای شهرهای مختلف داریم تا مردم را با فناوریهای اطلاعات و ارتباطات آشنا کنیم.
البته بازار مخابرات و دیجیتال ماداگاسکار هنوز راه زیادی در پیش دارد. در حال حاضر در کل کشور، از هر دو نفر یک نفر تلفن موبایل و از هر ۱۰ نفر، یک نفر به اینترنت دسترسی دارد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سنگال آرام آرام به یک قدرت نوظهور اقتصادی تبدیل می‌شود

بازار داغ ورزش و گردشگری ورزشی در امارات

قوانین تازه در دُبی برای افزایش استفاده از روبات‌ها و خودکارسازی امور