دادگاه اتحادیه اروپا مادر فرمانده گروه واگنر روسیه را از فهرست تحریم‌های این اتحادیه خارج کرد

یوگنی پریگوژین، رئیس شرکت نظامی «واگنر»
یوگنی پریگوژین، رئیس شرکت نظامی «واگنر» Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دادگاه عمومی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه ۸ مارس مادر یوگنی پریگوژین، رئیس شرکت نظامی «واگنر» روسیه را از فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا خارج کرد.

آگهی

دادگاه عمومی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه ۸ مارس مادر یوگنی پریگوژین، رئیس شرکت نظامی «واگنر» روسیه را از فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا خارج کرد.

این دادگاه در حکم خود اعلام کرده است که قرار گرفتن نام مادر فرمانده گروه واگنر در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا فقط براساس رابطه خانوادگی او بوده است.

گروه واگنر که توسط پریگوژین تاسیس شده یک ارتش خصوصی است که با استخدام داوطلب در جنگ‌های روسیه مشارکت کرده که از آن جمله می‌توان به جنگ داخلی سوریه، جنگ در دونباس و همچنین حمله روسیه به اوکراین اشاره کرد.

ویولتا پریگوژینا، ۷۳ ساله پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین به فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا اضافه شد و کشورهای عضو این اتحادیه مدعی شدند که او و پسرش مالک چندین شرکت هستند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

بنا به این پرونده، خانم پریگوژینا از سال ۲۰۱۷ به همراه پسرش مالک شرکتی نبوده است. اینک شورای اتحادیه اروپا دو ماه فرصت دارد تا نسبت به این حکم دادگاه اعتراض کند.

این حکم می‌تواند نخستین مورد از اینگونه احکام باشد زیرا در سال ۲۰۲۲ میلادی ۱۰۳ شکایت بر سر تحریم‌ها در دیوان دادگستری اتحادیه اروپا ثبت شده است که ۱۱.۴ درصد از کل پرونده‌های مطرح شده در سال ۲۰۲۲ را تشکیل می‌دهند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آیا روابط واگنر‌ها با مسکو تیره‌ و‌ تار می‌شود؟

چین علیرغم بی‌طرفی در جنگ اوکراین، چگونه به اقتصاد تحریم‌شده روسیه کمک می‌کند؟

نتیجه نظرسنجی یورونیوز: تقویت بنیه دفاعی برای نیمی از رای‌دهندگان اروپایی یک اولویت است