واکنش رئیس پارلمان اروپا به تحریم‌های ایران: ساکت نمی‌شویم و از آزادی و برابری حمایت می‌کنیم

روبرتا متسولا
روبرتا متسولا Copyright Jean-Francois Badias/Copyright 2022 The AP. All rights reserved.
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا و رئیس پارلمان اروپا به تحریم‌های ایران علیه نهادهای حقوقی و شخصیت‌های حقیقی واکنش نشان داده و آن را محکوم کردند.

آگهی

روبرتا متسولا، رئیس پارلمان اروپا، روز پنجشنبه با اشاره به تحریم‌های ایران علیه نمایندگان پارلمان اروپا گفت که با همکارانش «قویا تصمیم ایران برای تحریم برخی از نمایندگان پارلمان اروپا» را محکوم می‌کند.

رئیس پارلمان اروپا درادامه تاکید کرد که « پارلمان اروپا از نبرد و مبارزه برای ارزش‌های اساسی و انسانی دست نمی‌کشد.» او تاکید کرد که این پارلمان قطعا تا آخرین روز برپایی‌اش از «آزادی و برابری و کرامت انسانی» حمایت خواهد کرد و «ساکت نمی‌ماند.»

روبرتا متسولا، زنی که جانشین داویده ساسولی فقید شد، همچنین با توجه به نقش زنان در اعتراض‌های اخیر گفت که ««زنان حق اعتراض دارند، زندگی و آزادی‌های زنان باید بدون هر گونه تعرض محفوظ بماند.» 

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم روز پنجشنبه به تحریم‌های تهران علیه برخی شخصیت‌های حقیقی و نهادهای حقوقی اروپایی واکنش نشان داد.  

پیتراستانو گفت که «اتحادیه اروپا تحریم‌های ایران علیه اروپا» که تنها «با انگیزه‌های سیاسی» وضع شده‌اند را به طور کامل رد می‌کند. 

پیتر استانو در سخنان خود تاکید کرد که در مقابل این تحریم‌ها، «تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران قراردارند که کاملا براساس مبانی حقوقی و در واکنش به مستندات مربوط به نقض حقوق بشر در ایران هستند.» 

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین در واکنش به تحریم‌های ایران از«سران ایران» خواست تا «به جای تمرکز بر روی انتقا‌م‌ جویی‌های سیاسی و وضع تحریم‌های متقابل»  حقوق اساسی مردم و جوانان ایران را به آنها «اعطا کنند.» 

تهران چهارشنبه ۱۲ شخصیت حقیقی، از جمله ۴ نماینده پارلمان اروپا، را به دلیل آن چه که «حمایت آنها از گروه‌های تروریستی» و «حمایت از خشونت» علیه جمهوری اسلامی ایران عنوان شده، تحریم کرد. 

همچنین نهادهای حقوقی چون لیگ بین‌المللی علیه نژادپرستی و یهودی‌ستیزی، موسوم به لیکرا، و رسانه‌های دولتی «دویچه وله» و «رادیو فرانسه» را تحریم کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مراسم هفتادمین سالگرد تاسیس پارلمان اروپا برگزار شد

پارلمان اروپا ارتباط مستقیم خود را با جمهوری اسلامی ایران «تا اطلاع ثانوی» قطع کرد

پارلمان اروپا: مجارستان دیگر از نظام مبتنی بر «دموکراسیِ واقعی» برخوردار نیست