توافق کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای تحریم مقامات ایرانی مسئول سرکوبها

یک تظاهرات کننده معترض به مرگ مهسا امینی
یک تظاهرات کننده معترض به مرگ مهسا امینی Copyright Hassan Ammar/Copyright 2022 The AP. All rights reserved
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سفرای ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در بروکسل با تحریم مقامات ایرانی مسئول سرکوب و کشتار معترضان موافقت کردند. وزاری خارجه اتحادیه روز دوشنبه این تحریم ها را باید تایید کنند

آگهی

۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا چهارشنبه توافق کردند تا برخی از مقامات عالی رتبه ایرانی را بدلیل سرکوب گسترده معترضان به مرگ مهسا امینی تحریم کنند. 

سفرای ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در بروکسل، پایتخت اتحادیه، به این توافق دست پیدا کردند و حالا نوبت وزرای خارجی این کشورهاست تا تحریم ها را تایید و نهایی کنند. 

وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا دوشنبه آینده در لوکزامبورگ در این باره بحث و گفتگو خواهند کرد. 

همزمان اورزولا فن درلاین، رییس کمیسیون اروپا در سخنرانی روز چهارشنبه با اشاره به اینکه مطالبات زنان و جوانان ایرانی، از اصول اولیه «اتحادیه اروپا» می باشد، از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست تا هر چه سریعتر مسئولان سرکوب مردم  را مورد تحریم قراردهند. 

رئیس کمیسیون اروپا در سخنرانی خود گفت: « مجبوریم که مقامات ایرانی را بدلیل سرکوب زنان مواخذه کنیم. زمان آن رسیده است و باید آنها را تحریم کنیم. خشونت شوک آوری که به مردم ایران تحمیل می شود نباید بی پاسخ باقی بماند.» 

پیش تر نمایندگان پارلمان اروپا پیشنهاد تحریم مسئولان سرکوب معترضان و مقامات مرتبط با گشت ارشاد در ایران را مطرح کرده بودند. ممنوعیت سفر، مسدود شدن دارایی ها و تحریم گشت ارشاد و افراد حقیقی و حقوقی مرتبط با رژیم جمهوری اسلامی از بندهای از پیش مطرح شده این تحریم ها است. تهران نیز پیش تر از زبان وزیر خارجه خود اتحادیه اروپا را تهدید به اقدام مشابه کرده است.

پیش تر در آوریل سال ۲۰۱۱ حکومت و مقامات ایرانی بدلیل نقض حقوق بشر و سرکوب معترضان در جنبش سبز و قطع کردن اینترنت مورد تحریم اتحادیه اروپا قرارگرفته اند. تحریم هایی که قرار بود سال ۲۰۲۳ بپایان برسند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آیا نهادهای امنیتی ایران با تولید و پخش «اعتراف‌های اجباری» به اهداف خود رسیده‌اند؟

نتیجه نظرسنجی یورونیوز: تقویت بنیه دفاعی برای نیمی از رای‌دهندگان اروپایی یک اولویت است

انتخابات پارلمان اروپا: کدام کشورها خواستار سختگیری بیشتر در پذیرش مهاجرانند؟