رکوردشکنی در ۳ دهه گذشته؛ نرخ بیکاری ۳ عضو اتحادیه اروپا به زیر ۳ درصد رسید

اداره کاریابی در فرانسه
اداره کاریابی در فرانسه Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نرخ بیکاری در ۵ کشور عضو اتحادیه از ایالات متحده که نرخ بیکاری آن در ماه مه گذشته ۳.۶ درصد اعلام شده، پایین‌تر است.

آگهی

متوسط نرخ بیکاری در کشورهای عضو اتحادیه اروپا در ماه مه ۲۰۲۲ به ۶.۱ درصد رسید که پایین‌ترین نرخ از سال ۱۹۹۱ تا کنون به شمار می‌رود.

اداره آمار کمیسیون اروپا (یورواستات) روز جمعه اعلام کرد که متوسط نرخ بیکاری در کشورهای عضو منطقه یورو نیز از ۶.۷ درصد در آوریل گذشته به ۶.۶ درصد در ماه مه ۲۰۲۲ کاهش یافته است که کم‌ترین رقم ثبت شده از زمان ثبت داده‌های بیکاری منطقه یورو و اتحادیه اروپا در سال ۱۹۹۱ محسوب می‌شود. 

بر پایه این گزارش، در حال حاضر ۱۳.۰۶۶ میلیون مرد و زن در اتحادیه اروپا و ۱۱.۰۰۴ میلیون مرد و زن در منطقه یورو بیکار هستند. 

در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا جمهوری چک با ۲.۵ درصد دارای پایین‌ترین نرخ بیکاری است و پس از آن، لهستان (۲.۷ درصد) و آلمان (۲.۸ درصد) قرار دارد. نرخ بیکاری در ۵ کشور عضو اتحادیه از ایالات متحده که نرخ بیکاری آن در ماه مه گذشته ۳.۶ درصد اعلام شده، پایین‌تر بوده است.

در مقابل، بالاترین نرخ بیکاری با ۱۳.۱ درصد در اسپانیا ثبت شده و ایتالیا (۸.۱ درصد) و سوئد (۷.۷ درصد) در جایگاه دوم و سوم قرار گرفته است. البته یورواستات خاطرنشان کرده که نرخ بیکاری یونان در ماه مه هنوز اعلام نشده است؛ کشوری که نرخ بیکاری آن در آوریل گذشته ۱۲.۷ درصد گزارش شده بود.

نرخ بیکاری در اتحادیه اروپا از ۸.۵ درصد در سال ۱۹۹۱ تا ۱۱.۵ درصد در سال ۱۹۹۴ صعود کرد و سپس تا ۷.۲ درصد در ۲۰۰۸ کاهش یافت. این نرخ سپس در سال ۲۰۱۳ به ۱۱.۳ درصد رسید ولی سیر نزولی آن تا سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ ادامه یافت که نرخ ۶.۵ درصدی ثبت شد. سپس به دلیل وضع محدودیت‌های اجتماعی برای مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا نرخ بیکاری در اتحادیه اروپا تا ۷.۸ درصد افزایش یافت ولی با رفع این محدودیت‌ها سیر نزولی آن دوباره آغاز شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بالاترین و پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشورهای اتحادیه اروپا

تاثیر کرونا بر اقتصاد اتحادیه اروپا در ۵ نمودار؛ رکود و بیکاری چه زمانی به اوج خود رسید؟

نتیجه نظرسنجی یورونیوز: تقویت بنیه دفاعی برای نیمی از رای‌دهندگان اروپایی یک اولویت است