چرا با وجود کمک مالی اتحادیه اروپا به کشورهای فقیر، مهاجران اقتصادی راهی اروپا می شوند؟

چرا با وجود کمک مالی اتحادیه اروپا به کشورهای فقیر، مهاجران اقتصادی راهی اروپا می شوند؟
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

چرا باوجود کمکهای مالی اتحادیه اروپا به کشورهایی که در حال رشد اقتصادی هستند، باز هم مهاجران اقتصادی از این کشورها به اروپا می آیند؟ آیا تخصیص این

آگهی

چرا باوجود کمکهای مالی اتحادیه اروپا به کشورهایی که در حال رشد اقتصادی هستند، باز هم مهاجران اقتصادی از این کشورها به اروپا می آیند؟ آیا تخصیص این پول به حل بحران مهاجران درست است؟

اروپا هر سال بیش از ۵۰ میلیارد یورو به کشورهایی که در حال رش اقتصادی هستند، کمک می کند. پس چرا اینهمه مهاجر اقتصادی از این کشورها روانه اروپا می شوند؟ در حال حاضر این بحث در گرفته که بخشی از این پول به حل بحران پناهجوها اختصاص پیدا کند. در حالیکه با رسیدن بهار هم ممکن است تعداد بیشتری پناهجو راهی اروپا شوند.

سازمانهای غیر دولتی می گویند کاهش بودجه ای که به کمک به کشورهای درحال توسعه اختصاص دارد باعث افزایش تعداد مهاجران اقتصادی می شود که همین الان هم تعدادشان از پناهجویان سوری بیشتر است

اتحادیه اروپا چگونه باید با این دو بحران در خود اروپا و در کشورهای در حال توسعه مواجه شود، آنهم در حالیکه هم اتحادیه و کشورهای عضو در حال حاضر از نظر بودجه در مضیقه هستند.

درباره این موضوعات با نیرژ دوا، معاون کمیته توسعه در پارلمان اروپا و نماینده محافظه کاران و اصلاح طلبان در پارلمان اروپا، هنریکه بانزه، دستیار دبیرکل گروه «کشورهای آفریقایی، کارائیب و اقیانوس آرام» و ایژِ نیو رامبروسی که مدیر منطقه ای سازمان جهانی مهاجران در اتحادیه اروپا، گفتگو کرده ایم.

برای شنیدن نظرات کارشناسان برنامه روی ویدئو کلیک کنید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مخالفان و موافقان اتحادیه اروپا چه بیمها و امیدی دارند؟

ماندن یا نماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا چه پیامدهایی برای طرفین خواهد داشت؟

آیا «کنفرانس کمک کنندگان» می تواند به راه حلی برای حل بحران سوریه دست یابد؟