هلند ریاست دوره ای اتحادیه اروپا بر عهده می گیرد

هلند ریاست دوره ای اتحادیه اروپا بر عهده می گیرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

روز پنجشنبه، هلند، ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را برای شش ماه آینده برعهده گرفت. ریاست اتحادیه در حال حاضر که اروپا در چنگال بحران مهاجر و

آگهی

روز پنجشنبه، هلند، ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را برای شش ماه آینده برعهده گرفت.

ریاست اتحادیه در حال حاضر که اروپا در چنگال بحران مهاجر و کمبودهای اقتصادی گرفتار است، برای هیچیک از اعضاء جذابیتی ندارد چه برسد به دولت انتلافی هلند که بر سر همین معضل، محبوبیتش را در میان شهروندانش از دست داده است.

اما پاسخ مسئله چیست؟

فرانتس تیمرمن، معاون کمیسیون اروپا می گوید: “متاسفانه اراده سیاسی چندانی در اروپا برای حل این معضل وجود ندارد. ما به فوریت عمل بیشتری نیازمندیم. امیدوارم آن کشورهایی که همچنان فکر می کنند می توانند پشت دیگران پنهان شده مشکل را به آنها احاله کنند، متوجه شوند که مسئله تنها هنگامی قابل حل است که همه بار آنرا متفقا تحمل کنند. ما هنوز به این مرحله نرسیده ایم. میدانیم کشورهایی هستند که اینرا نمی خواهند. باید آنها را متقاعد کنیم.”

در دستور کار هلند، رسیدگی و مدیریت موضع بریتانیا در قبال اتحادیه اروپا هم قرار دارد. بریتانیا خواهان آن است که اتحادیه اروپا این کشور را از مقررات بانکی حاکم بر اتحادیه و نیز پرداخت کمکهای دولتی به مهاجران تا سه سال پس از اسکان آنها در این کشور مستثنی کند.

سردبیر نشریه “هلند آزاد” در مورد نقش هلند در میانجیگری میان بریتانیا و آلمان که مهره ای مهم در این مورد است، می گوید: “نخست وزیر هلند می تواند نقش پل میان مرکل ( صدراعظم آلمان) و کامرون (نخست وزیر بریتانیا) را ایفاء کند. می تواند طرحی عرضه کند که مدیریت موضع بریتانیا را آسانتر کند.”

اولاف برونز، گزارشگر یورونیوز در آمستردام به دشواری های مضاعفی اشاره می کند که دولت هلند در ریاستش بر اتحادیه با آن روبروست: “دولت هلند دستور کار مفصلی برای ریاست بر اتحادیه درنظر گرفته است، اما در میان دولت ائتلافی شکافهای بسیاری وجود دارد. برخی معتقدند که احتمال دارد دولت پس از پایان دوره ریاستش سقوط کرده راه را برای انتخابات زودرس هموار کند.”

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتیجه نظرسنجی یورونیوز: تقویت بنیه دفاعی برای نیمی از رای‌دهندگان اروپایی یک اولویت است

انتخابات پارلمان اروپا: کدام کشورها خواستار سختگیری بیشتر در پذیرش مهاجرانند؟

چرا اتحادیه اروپا ممکن است اشتراک‌های پولی فیس‌بوک را در اروپا ممنوع کند؟