مبارزه با تبانی در بازیها، ضرورت ورزش اروپا

مبارزه با تبانی در بازیها، ضرورت ورزش اروپا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بدنبال افزایش موارد تبانی در فوتبال، رییس اتحادیه فوتبال اروپا مبارزه با فساد را در اولویت کار قرار داده است.

آگهی

تحقیقات پلیس اروپا نشاندهنده فعالیتهای مافیایی در بازیهای فوتبال است. آنها پس از شرطبندی در بازیها نتیجه مسابقه ها را به نفع خود تغییر می دهند و از این راه پول کلانی بدست می آورند.

پلیس اروپا دو سال و نیم روی این موضوع کار کرده است و به نظر می رسد هیچ کشوری از این تقلب ها در امان نیست. در بلژیک یک تاجر چینی به خرید بازیهای لیگ یک متهم شده و در آلمان یک گروه بزهکار بالکانی میلیون ها یورو در این فعالیت سرمایه گذاری کرده است. در ایتالیا هم نمونه های مشخصی ذکر شده است.

یکی از مسئولان فدراسیون مبارزه با تبانی های ورزش می گوید: “گرایش بسیار بدی وجود دارد، اسفبار است زیرا تلاش برای تبانی در نتیجه بازیها هر آخر هفته بیشتر می شود و تعداد تقلب ها به طرز بدی بسیار زیاد می شوند.”

مارک تارابلا، نماینده چپ میانه بلژیک در پارلمان اروپا معتقد است: “باید هماهنگی قانونی بوجود آید تا تبانی ها در بازی جرم شناخته شود و قانونی برای همه اروپا باشد که اگر بازیکنی در کشوری تقلب کرد نتواند در کشور دیگر بازی کند.”

این تقلب ها اعتبار فوتبال بعنوان یک بازی را زیر سؤال برده و پس از جنجال فساد در فیفا نوبت به پاکسازی فضای فوتبال اروپا رسیده است. از این رو میشل پلاتینی، رییس اتحادیه فوتبال اروپا مبارزه با فساد را در اولویت کار قرار داده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتیجه نظرسنجی یورونیوز: تقویت بنیه دفاعی برای نیمی از رای‌دهندگان اروپایی یک اولویت است

انتخابات پارلمان اروپا: کدام کشورها خواستار سختگیری بیشتر در پذیرش مهاجرانند؟

چرا اتحادیه اروپا ممکن است اشتراک‌های پولی فیس‌بوک را در اروپا ممنوع کند؟