حقوق همسران غیراروپایی شهروندان اروپا

حقوق همسران غیراروپایی شهروندان اروپا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

پرسشی از فدریکا اهل رم، ایتالیا:
من ایتالیایی هستم و به من پیشنهاد یک قرارداد دائمی کار در آلمان شده است. آیا شوهر آمریکایی من می تواند در آلمان زندگی و کار کند؟

کریستینا براندینی، سرویس اطلاعات «اوروپ دیرکت»: اگر شما بعنوان کارمند یا خویش فرما در یکی از ۲۷ کشور عضو اروپا بعلاوه ایسلند، نروژ، لیختن اشتاین و سوییس کار می کنید، همسر غیراروپایی شما می تواند بدون هیچگونه پیش شرطی همراه شما بماند. شما که یک ایتالیایی هستید و در آلمان کار می کنید این قانون شامل همسر آمریکایی شما نیز می شود.

همسر شما باید طی سه ماه اول ورود به کشور، نام خود را ثبت و درخواست مدرک اقامت در کشور جدید بکند. برای انجام این کار او باید گذرنامه معتبر، گواهی نامه ای که ثابت کند شما ملیت اروپایی دارید و سند اقامت در آن کشور و همچنین سند ازدواج برای ثابت کردن رابطه خانوادگیتان، ارائه کند.

بر روی کارت اقامت باید نوشته شود که این کارت یک عضو خانواده ملیت اروپایی است. اگر همه مدارک حاضر باشد، مسئولان در شش ماه کارت اقامت را صادر خواهند کرد.

با اعضای خانواده شما هنگام اقامتشان در کشور جدید، باید مانند شهروند ملی رفتار شود، به ویژه در مورد دسترسی به کار، دستمزد و مزایایی که دسترسی به کار و ثبت نام در مدارس را آسان می کند.

پس از پنج سال زندگی قانونی در یک کشور اتحادیه اروپا، همسر شما خودبخود حق اقامت دائمی را بدون هیچ پیش شرطی کسب می کند. او می تواند تا زمانی که می خواهد و بدون اینکه مجبور به کار باشد بماند.

برای اطلاعات بیشتر درباره اتحادیه اروپا با تلفن ۰۰۸۰۰۶۷۸۹۱۰۱۱ تماس بگیرید یا به آدرس زیر مراجعه کنید:
http://europa.eu/youreurope/citizens

اگر مایلید پرسشی مطرح کنید بر روی لینک زیر کلیک کنید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تأمین امنیت مسافران پس از سانحه هوایی جرمن وینگز

قوانین مربوط به کارمندان مأمور در اتحادیه اروپا

انواع دروس آنلاین و تفاوتهای آنها