جشنواره اکسپوژر؛ عکاسان نامدار بین‌المللی در شارجه گردهم آمدند

جشنواره اکسپوژر؛ عکاسان نامدار بین‌المللی در شارجه گردهم آمدند
Copyright euronews
نگارش از Farhad Mirmohammadsadeghi
هم‌رسانی این مطلب
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

جشنواره بین‌المللی عکاسی اکسپوژر در شارجه امارات عربی متحده برخی از بزرگترین نام‌های این عرصه را به خود جذب کرده است. در هفتمین دوره این رویداد، ۷۴ عکاس آثار خود را در ۶۸ نمایشگاه به نمایش گذاشتند و ۵۰ کارگاه برگزار کردند.

آگهی

جشنواره بین‌المللی عکاسی اکسپوژر در شارجه امارات عربی متحده برخی از بزرگترین نام‌های این عرصه را به خود جذب کرده است. در هفتمین دوره این رویداد، ۷۴ عکاس آثار خود را در ۶۸ نمایشگاه به نمایش گذاشتند و ۵۰ کارگاه برگزار کردند.

شیخ سلطان احمد بن القاسمی، معاون حاکم و رئیس شورای رسانه‌های شارجه برگزار کننده این رویداد است. او که خود عکاسی ماهر است، موفقیت  در برگزاری اکسپوژر را عامل پرورش مهارت‌های خود می‌داند و می‌گوید: « من واقعا از اکسپوژر بسیار آموختم، چون وقتی با عکاسان ملاقات می‌کنم، سوال‌هایم را از آن‌ها می‌پرسم. با گذشت زمان شروع می‌کنید به شکل متفاوتی به اشیاء مختلف نگاه کنید. شروع به نگاه کردن به رنگ‌های مختلف و خطوط اصلی می‌کنید. در نتیجه اینجا مکانی برای یادگیری است. دوربین من همیشه همراهم است. زیبایی‌هایی هست که با چشمانتان می‌بینید و می‌خواهید تصویرشان کنید.»

یورونیوز
نمایشگاه اکسپوژریورونیوز

استر هورواس، عکاس سرشناس مجارستانی به این نمایشگاه آمده بود تا عکس‌های مستند خود از کشفیات علمی موزائیک در اقیانوس منجمد شمالی، که بزرگترین از نوغ خود است را به نمایش بگذارد. او از سال ۲۰۱۵ زندگی خود را وقف عکاسی از گروه‌های علمی که در مناطق قطبی کار می‌کنند کرده است تا درکی بهتر از تغییرات اقلیمی و مسائل محیط زیستی به وجود آورد. 

خانم هورواس می‌گوید: « فکر می‌کردم فرود بر ماه را عکاسی می‌کنم. این موضوع الهام بخش کار من بود. وقتی به فرود بر ماه فکر می‌کنیم، به هزاران صفحه کتاب و مقالات علمی توجهی نداریم. تنها به یک چیز می‌اندیشیم، تصویر نیل آرمسترانگ و باز آلدرین بر روی ماه. هدف من هم همین است که تحقیقات دشوار علمی را به چیزی کاملا تصویری تبدیل کنم تا مردم بتوانند بفهمند دقیقا چه اتفاقی می‌افتد.»

گابریل ویکبولد، عکاس برزیلی برای دومین سال متوالی است که در این جشنواره شرکت می‌‌کند. او این رویداد را فرصتی برای اشتراک و تعامل فرهنگ‌ها و ایده‌ها می‌داند و می‌گوید: « تمام راه را تا این‌جا آمده‌ام و دیدن هنرم در فرهنگی کاملا جدید برای من باور نکردنی است. من وقتی در رابطه با انسانیت صحبت می‌کنم، مضامین مشابهی را می‌بینم و آن‌ها هم مانند مخاطبان من در برزیل به آن‌ها واکنش نشان می‌دهند و در نتیجه برای من، تجربه‌ای هیجان‌انگیز است.»

یورونیوز
نمایشگاه تجهیزات عکاسییورونیوز

نمایشگاه سال گذشته شاهد حضور بیش از دوبرابر مردم بود و به بزرگترین رویداد عکاسی در جریان تبدیل شد. نمایشگاه تجاری که در جوار این رویداد برپاست آخرین ابزار و فناوری‌ها را عرضه و فروشندگان و تولیدکنندگان را در معرض دید علاقه‌مندان می‌گذارد.

اسعد عبود، مدیر شرکت تولید کننده دوربین لیکا در خاورمیانه که حامی مالی برگزاری این نمایشگاه است می‌گوید: « این رویداد گردهمایی الهام‌بخشی از افراد هم‌فکر است. عکاسانی که می‌خواهند مرز دانش و خلاقیت خود را فراتر ببرند. باور دارم که هرکسی می‌تواند به اینجا بیاید و دانش خود را اعتلا بخشد.»

هم‌رسانی این مطلب

مطالب مرتبط

جشنوارهٔ فیلم تاشکند؛ معرفی سینمای آسیای میانه به جهان

برگزاری سیزدهمین جشنوارهٔ بین‌المللی موسیقی قبله در آذربایجان

حراج مجموعه هنری یکی از بنیانگذاران مایکروسافت به ارزش بیش از یک میلیارد دلار