از سورتمه‌رانی لخت تا غلتاندن پنیر؛ عجیب‌ترین رویدادهای ورزشی اروپا

ورزش‌های عجیب اروپایی
ورزش‌های عجیب اروپایی Copyright Copyright AFP/Canva
Copyright Copyright AFP/Canva
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سورتمه‌رانی لخت سالانه اواسط فوریه در آلمان برگزار می‌شود. شرکت کنندگان در این رویداد ورزشی در حالی تنها یک شورت به پا دارند، از مرد و زن، با هم به رقابت می‌پردازند.

آگهی

هزاران شیفته رویال شوروتاید (Royal Shrovetide) اخیرا در انگلستان گردهم آمدند تا با شرکت در رویدادی سالانه، این ورزش قرون وسطایی را زنده نگاه دارند. 

رویال شوروتاید، در واقع یک بازی فوتبال بی‌قانون است که دو تیم با هزار بازیکن مقابل یکدیگر صف‌آرایی می‌کنند تا به دروازه‌های هم که ۴.۸ کیلومتر از هم فاصله دارد، دست پیدا کنند. اما زمین بازی هیچ حریمی ندارد و مسابقه طی دو روز برگزار می‌شود. تقابلی خشن و پرمخاطره که هنوز در انگستان صرفداران خاص خود را دارد. 

ورزش‌های تاریخی در اروپا که امروزه جلوه‌های عجیبی پیدا کرده‌اند، محدود به این فوتبال قرون وسطایی نمی‌شود. 

پنیر غلتانی

این مسابقه ورزشی شامل غلتاندن یک قالب بزرگ پنیر توسط شرکت‌کنندگان از ارتفاعات یک تپه شیب‌دار به سمت پایین است که در انگلستان برگزار می‌شود. 

Ben Birchall/AP
مسابقه پنیر غلتانیBen Birchall/AP

مسابقه جهانی کولبری همسر

شرکت کنندگان در مسابقات جهانی کولبری همسر در فنلاند نیز شریک زندگی خود را باید در طول یک مسیر پرچالش، بدون افتادن بر زمین به سلامت حمل کنند. البته زنان شرکت کننده در این مسابقه باید بیش از ۴۹ کیلوگرم وزن داشته باشند. جایزه زوج برنده نیز آبجو است. 

Kimmo Rauatmaa/Lehtikuva
مسابقه کولبری همسرKimmo Rauatmaa/Lehtikuva

سورتمه‌رانی لخت

سورتمه‌رانی لخت سالانه اواسط فوریه در آلمان برگزار می‌شود. شرکت کنندگان در این رویداد ورزشی در حالی تنها یک شورت به پا دارند، از مرد و زن، با هم به رقابت می‌پردازند. سالانه حدود ۲۵ هزار نفر از سرایر جهان برای شرکت در این مسابقه مهیج به آلمان می‌روند. این مسابقه جایزه‌ای هزار یورویی دارد. 

Photo credit: Joern Haufe
مسابقه سورتمه‌رانی لختPhoto credit: Joern Haufe

غواصی در باتلاق

ولز هم سالانه میزبان مسابقه غواصی در باتلاق است که علاقمندان به این مسابقه با پوشیدن انواع لباس‌های عجیب و غریب، از لباس بابانوئل گرفته تا کت و شلواری شیک، به داخل باتلاقی پر از لجن و جلبک می‌پرند و با کمک لوازم غواصی که به همراه دارند، تلاش می‌کنند در زمانی کمتر نسبت به سایر رقبا به خط پایان برسند. 

AP PhotoJacob King/AP
غواصی در باتلاقAP PhotoJacob King/AP

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

پرش با نیزه از روی آبراهه

شرکت کنندگان در مسابقه ورزشی که به میزبانی هلند برگزاری می‌شود، تلاش می‌کنند همچون قهرمانان پرش با نیزه به کمک میله‌هایی بلند، حداکثر پرش ممکن را از روی آبراهه محل مسابقه داشته باشند. قدمت این مسابقه به دهه ۱۷۰۰ بازمی‌گردد.

Red Bull Content Pool
پرش با نیزهRed Bull Content Pool

کَلچو استوریکو

برگزاری کلچو استوریکو (Calcio Storico) یا همان فوتبال تاریخی و قدیمی ایتالیایی سالانه در زمینی خاکی واقع در فلورانس برگزار می‌شود. 

VINCENZO PINTO/AFP
فوتبال قدیمیVINCENZO PINTO/AFP

بازیکنان دو تیم لباس‌های سنتی قرن شانزدهمی به تن دارند. هر تیم هم ۲۷ بازیکن دارد که بدون هیچ قانونی به خشن‌ترین شکل ممکن برای کسب پیروزی و ثبت گل‌های بیشتر رقابت می‌کنند. در این مسابقه مشت، لگد و ضربه آرنج آزاد است و آنها می‌توانند با تنه زدن یکدیگر را سرنگون کنند و توپ را از دست هم بربایند. 

کلچو استوریکو یادگار سنت‌های به جا مانده از فلورانس قرن  شانزدهم است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بازار داغ ورزش و گردشگری ورزشی در امارات

فستیوال مردان لخت در ژاپن

پرتره‌ای از وینستون چرچیل که این سیاستمدار بریتانیایی از آن نفرت داشت به حراج گذاشته می‌شود