جینا لولوبریجیدا، ستاره ایتالیایی سینما در سن ۹۵ سالگی درگذشت

جینا لولوبریجیدا، بازیگر ایتالیایی
جینا لولوبریجیدا، بازیگر ایتالیایی Copyright Lionel Cironneau/AP
Copyright Lionel Cironneau/AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

او در فیلم‌های مطرحی از جمله «گوژپشت نوتردام»، «سلیمان و ملکه سبا»، «شیطان را بران» و «شب بخیر خانم کمپبل» ایفای نقش کرده بود.

آگهی

جینا لولوبریجیدا، بازیگر ایتالیایی و یکی از ستاره‌های سینمای اروپا در دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ روز دوشنبه در سن ۹۵ سالگی درگذشت.

او در فیلم‌های مطرحی از جمله «گوژپشت نوتردام»، «سلیمان و ملکه سبا»، «شیطان را بران» و «شب بخیر خانم کمپبل» ایفای نقش کرده بود. 

جینا لولوبریجیدا در سال ۱۹۶۱ برنده جایزه گلدن گلوب شد و در سال ۱۹۵۵ نامزد دریافت جایزه بفتا شده بود. جینا لولوبریجیدا یکی از آخرین بازماندگان عصر طلایی سینمای کلاسیک هالیوود بود. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

این هنرپیشه ایتالیایی مدتی به عنوان عکس خبری هم فعالیت می‌کرد و در دهه ۱۹۷۰ با فیدل کاسترو، رهبر کوبا مصاحبه‌ای اختصاصی انجام داد. 

جینا لولوبریجیدا در سال ۲۰۱۳ مجموعه جواهرات خود را به فروش رساند و درآمد پنج میلیون دلاری حاصل از آن را به کمک به پژوهش‌های مرتبط با راه‌های درمان از طریق سلول‌های بنیادی اختصاص داد.

جینا لولوبریجیدا در سال ۱۹۸۶ ریاست هیات داوران جشنواره فیلم برلین را برعهده داشت. او در سال ۱۹۹۹ نامزد فهرست چپ میانه به رهبری رومانو پرودی، نخست‌وزیر پیشین ایتالیا برای انتخابات پارلمان اروپا بود اما موفق به راهیابی به این نهاد قانونگذاری نشد. 

وی همچنین سال ۲۰۲۲ در سن ۹۵ سالگی یکی از نامزدهای انتخابات مجلس سنای ایتالیا بود اما از راهیابی به آن باز ماند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

۸ ستاره میلیاردر هالیوود چه کسانی هستند؟

جشن‌های آخر سال بر روی پرده سینما؛ با بهترین فیلم‌های مرتبط با کریسمس آشنا شوید

پرتره‌ای از وینستون چرچیل که این سیاستمدار بریتانیایی از آن نفرت داشت به حراج گذاشته می‌شود