اجرای طولانی‌ترین اپرا در اپراخانهٔ متروپولیتن نیویورک

با همکاری
اجرای طولانی‌ترین اپرا در اپراخانهٔ متروپولیتن نیویورک
Copyright euronews
نگارش از Katharina Rabillonیورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

«ایفای این نقش با جزئیات بسیار هر بار من را منقلب می‌کند، به‌لحاظ آوازی هم چالش‌برانگیز است. شخصیتی است چند بعدی، از یک سو فیلسوف و حکیم است و از طرف دیگر عاشق و غیرتمند.»

سکوت طولانی اپرای متروپولیتن نیویورک پس از ماه‌ها با اجرای اپرای «استادان آواز نورمبرگ» اثر واگنر به رهبری آنتونیو پاپانو، رهبر ارکستر نامدار شکست.

آنتونیو پاپانو، برای نخستین بار در ۲۵ سال گذشته با اپرای «استادان آواز» واگنر، بلندترین اپرای دنیا، به نیویورک بازگشته است.

او می‌گوید از گشایش دوبارهٔ اپراخانهٔ متروپولیتن بسیار خوشحال است و معتقد است که‌ «‌متروپولیتن به هر معنا متفاوت است. اجرای اثر در اینجا همانقدر که فکرش را می‌کنید خاص است.»

او دربارهٔ اثر واگنر می‌گوید: «این اثر یک کمدی است که یک بعدالظهر کامل ۶ ساعته وقت می‌برد. اما شاداب و زندگی‌بخش است.»

این اپرا که راوی ماجرای گروهی از آوازخوانان برجستهٔ آلمان قرون وسطی است، حکایت عشق، و پیروزی، و هنر و خلاقیت است. قهرمان داستان، هانس ساکس شاعری پینه‌دوزی است که واگنر شخصیتش را به زیبایی تمام تصویر کرده است.

به فیسبوک یورونیوز فارسی بپیوندید

میکائل وُله،‌ خوانندهٔ باریتون که نقش هانس را ایفا می‌کند دربارهٔ آن می‌گوید: «ایفای این نقش با جزئیات بسیار هر بار من را منقلب می‌کند، به‌لحاظ آوازی هم چالش‌برانگیز است. شخصیتی است چند بعدی، از یک سو فیلسوف و حکیم است و از طرف دیگر عاشق و غیرتمند.»

لیزداویدسون، خوانندهٔ سوپرانو که نقش اول زن این اثر را بر عهده دارد، دربارهٔ تجربه همکاری با پاپانو می‌گوید: «فکر می‌کنم صدایم با موسیقی واگنر هماهنگ شده. اولین همکاری‌ام با استاد پاپانو یک موهبت است چون او بسیار مراقب ماست. او نه فقط یک آهنگساز فوق‌العاده که یک مربّی فوق‌العاده هم هست.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رهبر ارکستر تازه اپرای پاریس: هدف ما هرچه نزدیک‌‌تر شدن به جامعه است

رقابت فینالیست‌های جایزهٔ هربرت فون‌کارایان برای رهبر ارکستر جوان

جایزهٔ هربرت فون‌کارایان برای رهبر ارکسترجوان؛ مرحلهٔ نیمه‌نهایی