رهبر ارکستر تازه اپرای پاریس: هدف ما هرچه نزدیک‌‌تر شدن به جامعه است

با همکاری
رهبر ارکستر تازه اپرای پاریس: هدف ما هرچه نزدیک‌‌تر شدن به جامعه است
Copyright euronews
نگارش از Katharina Rabillonیورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

«ما برای مخاطب ساز می‌زنیم، و دلمان می‌خواهد مخاطبان‌مان هرچه بیشتر باشند، یعنی افراد بیشتری از موسیقی کلاسیک لذت ببرند.»

گوستاوو دودامل، موسیقی‌دان و نوازندهٔ معروف اهل ونزوئلا به‌تازگی به‌عنوان رهبر ارکستر اپراهای اصلی پاریس برگزیده شد. او در ۶ سال آینده رهبری ارکستر اپراخانه‌های باستی و گارنیه را برعهده خواهد داشت.

دودامل که مایل است علاوه بر آثار کلاسیک از آهنگسازان معاصر نیز قطعاتی اجرا کند، به‌تازگی نخستین اجرای خود را در اپرای گارنیه آغاز کرده است. 

او خود معتقد است که فصلی تازه و مهم در زندگی فردی و حرفه‌ای‌اش آغاز شده و امیدوارست که با یاری نوازندگان ارکسترهای پاریس چشم‌اندازی تازه بسازد.

گوستاوو دربارهٔ نخستین اجرایش در اپرای گارنیه می‌گوید: «فکر می‌کنم این کنسرت افتتاحیه شیوه‌ای است برای آشنایی و برای اینکه رقص‌های مختلفی را با هم برقصیم، مثل اولین قرار عاشقانه است.»

این رهبر ارکستر اهل ونزوئلا شنوندگانش را غرق ریتم‌های آمریکای لاتین می‌کند، ریتم‌هایی که بازتابی از هویت موسیقایی او هستند. نوازندگان و خوانندگان ارکستر نیز جنبهٔ ریتمیک و پرشور این رهبر تازه را دریافته‌اند و از آ‌ن استقبال می‌کنند.

** به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید**

الکساندر نیف، مدیر کل اپراهای پاریس که دودامل به پیشنهاد وی در این سمت قرار گرفته، دربارهٔ او می‌گوید: «باور استوار گوستاوو به این‌که موسیقی کلاسیک متعلق همگان است و همه می‌توانند آن را کنند همیشه مرا تحت تأثیر قرار داده است. اکنون ما در اپرای پاریس می‌خواهیم برنامه‌هایمان متعلق به همه مردم باشد.»

هدف گوستاوو دودامل هرچه نزدیکترشدن به جامعه است و او خود در پایان می‌گوید: «ما برای مخاطب ساز می‌زنیم، مخاطب ما هم جامعه است، و دلمان می‌خواهد مخاطبان‌مان هرچه بیشتر باشند، یعنی افراد بیشتری از موسیقی کلاسیک لذت ببرند چون در نهایت مسئلهٔ دسترسی به زیبایی مطرح است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اجرای طولانی‌ترین اپرا در اپراخانهٔ متروپولیتن نیویورک

دیدار با فینالیست‌های مسابقهٔ خوانندگی اُپرالیا در مسکو

رقابت فینالیست‌های جایزهٔ هربرت فون‌کارایان برای رهبر ارکستر جوان