نگاهی به مجموعه پاییز و زمستان در هفته مد برلین

نگاهی به مجموعه پاییز و زمستان در هفته مد برلین
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

هفته مد برلین که طی روزهای ۲۸ دی تا اول بهمن (۱۷ تا ۱۰ ژانویه) برگزار شد، فرصتی بود برای طراحان جوان و خلاق دنیای مد تا ایده هایشان را به نمایش بگذارند.

آگهی

هفته مد برلین که طی روزهای ۲۸ دی تا اول بهمن (۱۷ تا ۱۰ ژانویه) برگزار شد، فرصتی بود برای طراحان جوان و خلاق دنیای مد تا ایده هایشان را به نمایش بگذارند.

لنا هوشک، طراح اتریشی یکی از این طراحان است که مجموعه جدیدی به نام «خانه عروسکها» را به نمایش گذاشت.
او می گوید: «طرح های من هم از دوران کودکی و عروسکهایم الهام گرفته اند و هم از دختران سکسی، شوهای دختران، هالیوود، آمریکا و از روزگارانی زیبا.»

مدل های او با لباس هایی رنگارنگ و درخشان به روی سن می آمدند. طرح های لنا هوشک کمی الهام گرفته از فرهنگ شهر گراتس اتریش و فرهنگ حاکم بر این منطقه در دهه هشتاد میلادی هستند.
طرح ها روی پارچه هایی لمه، ژرسه یا از جنس پنبه پیاده شده اند و به گفته خالق ۳۵ ساله آنها، یادآور موسیقی گرانج و قدرت دختران در دهه های هشتاد و نود میلادی هستند.

از دیگر شرکت کنندگان در هفته مد برلین، برند آلمانی «مارک کین» است.
این شرکت، مجموعه طرح هایی با موضوع «یک باله باشکوه» ارائه داد و در لباس هایش از رنگهای قوی، گاه ترکیب شده با نمادهایی بهاری همچون شکوفه استفاده کرد.

«کرین فایت» که از چهل سال پیش به این شرکت پیوسته، مدیر طراحی این شرکت است.
او می گوید: «طرح های مجموعه پاییز و زمستانی، ترکیبی از ورزش و مد است. برای تهیه این لباس ها از مواد فوق العاده ای استفاده شده است. از جمله از ساتن، لورکس، ارگانزا و پارچه های ابریشمی.»

برند آلمانی «مارک کین» که از سال ۱۹۷۳ میلادی کارش را آغاز کرده، بویژه برای طراحی هایش روی پارچه های بافتنی مشهور است؛ پارچه هایی که صد در صد ساخت آلمان هستند. محصولات این شرکت در ۵۸ کشور جهان به فروش می رسند.

دوروتی شوماخر، نیز یکی از موفق ترین طراحان آلمانی با مشتریانی در بیش از ۴۵ کشور جهان است.
این طراح اهل دوسلدورف، در طرح هایش روی برش های کمر و روی برش شلوارها تمرکز کرده است؛ طرح او بیشتر کلاسیک و بومی و همزمان بسیار منحصر به فرد هستند.

از دیگر شرکت کنندگان در هفته مد برلین، مارینا هورمانس ایدر، طراح فرانسوی-اتریشی است. در طرح های او از چرمِ زیاد و از رنگهای قوی و تحریک آمیز استفاده شده است.

او می گوید: «اولین بار است که با رنگ سیاه کار می کنم، قبلا چنین کاری نمی کردم زیرا فکر می کردم باعث می شود طرح ها بسیار به حالت فتیش نزدیک شوند. اما اکنون مایلم مردم را با طرح های جدیدم هیجان زده کنم. امیدوارم مردم را پس از دیدن طرح هایم شگفت زده ببینم.»

مارینا را می توان یکی از طراحان نوظهور دنیای مد دانست. او از مادری فرانسوی و پدری اتریشی به دنیا آمده و در لندن در دانشگاه هنر به تحصیل پرداخته است. سپس به برلین آمده و در مدرسه مد برلین تحصیلاتش را کامل کرده است.

این دختر جوان نزد الکساندر مک کوئین، طراح مشهور بریتانیایی که در سال ۲۰۰۳ میلادی طراح مد برتر جهان نام گرفت، به کارآموزی پرداخته و درنهایت برند خودش را در سال ۲۰۱۳ میلادی تاسیس کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چرا با وجود تبلیغات اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی، نمایش‌های مُد ادامه دارد؟

هفتهٔ صنایع خلاق باکو؛ مسابقهٔ طراحی بازی کامپیوتری و جشنوارهٔ فیلم‌های موبایلی

رونمایی از مینیاتورها و نسخ کهن خطی در کنگره میراث فرهنگی ازبکستان