ملکه دانمارک؛ طراح صحنه و لباس باله

ملکه دانمارک؛ طراح صحنه و لباس باله
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

باله معروف چایکوفسکی به نام «فندق شکن» هر ساله نزدیک کریسمس در بسیاری از شهرهای اروپا و آمریکا روی صحنه می رود.

آگهی

باله معروف چایکوفسکی به نام «فندق شکن» هر ساله نزدیک کریسمس در بسیاری از شهرهای اروپا و آمریکا روی صحنه می رود. اما در دانمارک خود ملکه این کشور (مارگارت دوم)، که نقاش توانایی نیز هست، شخصا طراحی صحنه و لباس این نمایش را بر عهده گرفته است.

وی که تمرینات را به دقت زیر نظر داشته می گوید: «بسیار هیجانزده ام و امیدوارم نتیجه کار خوب باشد. می بینم که همه چیز خوب پیش رفته و همه عوامل، مشتاق اجرای کار هستند. خودِ من هم منتظر شب افتتاحیه هستم.»

ملکه که پیشتر طراحی صحنه و لباسِ این نمایش را در سال ۲۰۱۲ نیز بر عهده گرفته بود حالا طراحی های خود را تازه و به روز کرده است. طراحی صحنه و لباس برای باله «فندق شکن» که بیش از یکصد لباس و چندین صحنه مختلف و متغییر دارد وظیفه ای است دشوار که او به خوبی از پس آن برآمده است.

جنیفر واگستاف، یکی از رقصندگان این نمایش درباره همکاری با ملکه مارگارت می گوید: «کار کردن با او همیشه هیجان انگیز است. چون بسیار مشتاق کاری است که انجام می دهد یعنی طراحی صحنه و لباس.»

کاتلین ویدیرا، دیگر رقصنده این نمایش درباره طراحی های ملکه می گوید: «لباسهای او واقعا تک هستند. جزئیات زیادی دارند، نکته ای که تأثیرش در حاصل نهایی کار بخوبی دیده می شود.»

ملکه مارگارت همچنین، مجسمه هایی با الهام از شخصیتهای این باله ساخته است که زینت بخشِ سالن نمایش تیولی در کپنهاگ اند. همچنین یک «نوربازیِ» جالب نیز در بیرون این سالن نمایش برپا شده است.

ملکه مارگارت در کار طراحی صحنه و لباس به هیچ وجه بی تجربه نیست. او پیش از این بارها برای نمایشهای کوچک و بزرگ در سالن نمایش تیولی در کپنهاگ، سالن نمایش اصلی پایتخت، لباس و صحنه طراحی کرده و با کارگردانان بزرگ تئاتر همکاری دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هفتهٔ صنایع خلاق باکو؛ مسابقهٔ طراحی بازی کامپیوتری و جشنوارهٔ فیلم‌های موبایلی

رونمایی از مینیاتورها و نسخ کهن خطی در کنگره میراث فرهنگی ازبکستان

«گاه و بیگاه» با هوش مصنوعی؛ بیتل‌ها پس از ۵۴ سال به صدر جدول ترانه‌های محبوب بریتانیا رسیدند