استفاده از توپ پلاستیکی به جای آب در یک ساحل تفریحی در واشنگتن

استفاده از توپ پلاستیکی به جای آب در یک ساحل تفریحی در واشنگتن
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک ساحل مصنوعی ساخته شده جدید در مرکز شهر واشنگتن با سایر ساحلهای مصنوعی ساخته شده تفاوت دارد: به جای ماسه و آب از ۷۵۰ هزار توپ پلاستیکی، شفاف و قابل

آگهی

یک ساحل مصنوعی ساخته شده جدید در مرکز شهر واشنگتن با سایر ساحلهای مصنوعی ساخته شده تفاوت دارد: به جای ماسه و آب از ۷۵۰ هزار توپ پلاستیکی، شفاف و قابل بازیافت در مساحتی معادل ۳۰۰۰ متر مربع استفاده شده است.

برای ساخت این ساحل تفریحی که «ساحل» (The Beach) هم نام دارد، «موزه ساختمان ملی» که موزه ای تخصصی برای معماری و طراحی است با استودیوی اسنارتیکتور (Snarkitecture) مستقر در نیویورک همکاری کرده است. استودیوی اسنارکیتکتور به طراحی داخلی در فضاهای موجود با همکاری سایر طراحان و هنرمندان می پردازد. هدف در اینگونه طراحی ها استفاده مجدد، نوآورانه و نامتعارف از معماری موجود است.

برت راجرز، مسئول بازاریابی و اطلاع رسانی موزه ساختمان ملی می گوید: «استقبال از ساحل فراتر از انتظاراتی بود که ما می توانستیم تصورش را بکنیم. ما تجربه نصب اینگونه تاسیسات را در گذشته داشتیم ولی هرگز این تعداد بازدیدکننده و جلب توجه در این سطح نداشتیم. تاکنون در ظرف دو هفته به نظرم ۵۰ هزار نفر بازدیدکننده داشته ایم. تا روز ملی کار و پایان تابستان هم اینجا باز خواهد بود.»

این ساحل مصنوعی امکان تجربه تابستانی ناب و متفاوت را در پایتخت ایالات متحده آمریکا فراهم می کند. سالن بزرگ و مرکزی موزه از همه جهت به یک زمین بازی هیجان انگیز تبدیل شده است. در درون محوطه طیفی از فعالیتهای جانبی دیگر هم پیش بینی شده است. برای برخی از بازدیدکنندگان تجربه پرش به درون اقیانوس توپهای پلاستیکی جذاب بوده است.

یکی از بازدیدکنندگان می گوید: «در واقع باید بگویم که بسیار فوق العاده است. زیر توپها گیر می کنید و حس می کنید که در حال غرق شدن هستید. توپها روی صورتتان را می پوشانند و این ترسناک است زیرا مطمئن نیستید که بتوانید به سطح بازگردید. حتما باید با یک دوست یا همراه به اینجا بیایید.»

یکی دیگر از بازدیدکنندگان نیز می گوید: «همه در حال تفریح هستند و این یک اثر هنری فوق العاده است که نیاز به کنشگری شما دارد. صادقانه بگویم که عاشقش شدم.»

بسیاری از بازدیدکنندگان اما به این محل می روند تا فشارها را از خود دور کنند.

یکی از بازدیدکنندگان می گوید: «این واقعا استرس زدایی می کند بویژه اگر از ساعت ۹ صبح تا ۵:۳۰ عصر کار کرده باشید. من می توانم راحت اینجا بیایم و به درون توپها بپرم و آرام شوم و این امر فوق العاده است.»

این استخر بزرگ توپها به برخی از بزرگسالان اجازه داده که همچون کودکان رفتار کنند.

یکی دیگر از بازدیدکنندگان می گوید: «برای اولین بار من در استخری هستم که تنها از توپهای سفید تشکیل شده است. خیلی مفرح است. برای اندکی تغییر هم که شده، بچه شدن خیلی مفرح است.»

این ساحل بخشی از برنامه های سالانه و تفریحی تابستانی موزه است که شامل برنامه ها، نمایشگاهها و رخدادهایی برای افراد در همه سنها می شود.

شما هم اگر به پریدن به درون اقیانوسی از ۷۵۰ هزار توپ پلاستیکی علاقه مند هستید برای این کار تا اوایل سپتامبر در موزه ساختمان ملی واشنگتن فرصت دارید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«تجربه مُد ووگ» در دوبی؛ معرفی طراحان نوظهور

هجوم هواداران به بریتنی اسپیرز در جریان سفر او به اسرائیل

آیا ارزش زنان در هند از گاو کمتر است؟