ازدواج سلطنتی، از زبان دوست داماد و مفسر تلویزیونی این مراسم

ازدواج سلطنتی، از زبان دوست داماد و مفسر تلویزیونی این مراسم
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ازدواج سلطنتی، لحظه ای تاریخی برای این کشور کوچک خواهد بود. خبرنگار یورونیوز با استفان برن روزنامه نگار معروف فرانسوی و دوست شاهزاده گفتگو کرده است.

استفان برن مراسم عروسی را که بطور زنده پخش می شود گزارش خواهد کرد. او می گوید این عروسی برایش اهمیت خاصی دارد.

استفان برن، روزنامه نگار: “ مسلم است این عروسی برای من اهمیت زیادی دارد. من و شاهزاده 25 سال است با هم دوست هستیم. من در عروسی کسی که دوستش دارم و مورد احترام من است شرکت می کنم و گزارش تلویزیونی را هم تفسیر خواهم کرد. البته این یک رابطه شخصی هم هست. در عین حال تاریخ مردم و کشور موناکو هم ورق خورده می شود

.

این خانواده از سال 1927 بر موناکو حکومت کرده اند و این نشانی از امید و اسنمرار آینده سلطنت نیز خواهد بود. این یک رویداد تاریخی و مناسبت خانودگی دلنشین هم هست.”

خبرنگار یورونیوز: “می گویند زوج اهل رقص و آواز پرشور هم هستند؟”

استفان برد: “درسته. بعد از رقص رسمی مجلسی می بینید، ارکستر فیلارمونیک جایش را به موسیقی راک اند رول می دهد و پرشورو حال می شود”

خبرنگار یورونیوز: “آیا مثل ویلیام و کیت زوج رویاها هستند؟”

استفان برد: “نمی دانم . رقابت و مسابقه در کار نیست. آنچه مسلم است این است که آلبرت رییس این حکومت و دولت است. و لحظه متمایز و جادویی این مراسم وقتی است که سران دولت ها و سیاستمداران به افتخار این عروسی در حیاط کاخ حضور پیدا می کنند.”

خبرنگار یورونیوز: “ استفان شما که می گویید 25 سال است شاهزاده را می شناسید. او 53 ساله است یعنی 53 سال طول کشیده تا همسرش را انتخاب کند. شارلین چه چیز ویژه ای دارد؟”

استفان برد: “بگذارید در باره شارلین ویتستوک بگویم. او خیلی طبیعی و معمولی است. فی البداهه است. صریح است و اعصاب پولادین دارد. ورزشکاری معتبر، متعهد و مصمم است . بدون توجه به شایعات و خرده بینی ها ، براحتی از عهده چالش ها بر می آید.”

خبرنگار یورونیوز: “آیا شروع تازه ای برای موناکو خواهد بود؟”

بله چیزی مثل این، همیشه به منزله شروع تازه است. اما می دانید 55 سال است ازدواج درباری در موناکو نداشتته ایم. این واقعا یک رویداد تاریخی است و مهمتر از همه رویداد شادی است. باعث رونق اقتصادی کشور هم شده است. الان هتل ها همه پر شده اند بریا مردم هم لحظه شادی بخشی خواهد بود. آنها هم در این شادی شریک هستند.

خبرنگار یورونیوز: “شما هم این جشن مردمی را از تلویزیون برای مردم و دنیا گزارش می کنید. از اینکه به ما وقت دادید، متشکرم.”

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شام عروسی شاهزاده با 70 نوع سبزیجات و 10 نوع ماهی

آلبرت و شارلین به روایت شاهزاده ای دیگر

زنان موناکو