شایعه احضار شاهد تازه؛ صدور کیفرخواست ترامپ باز هم به تعویق افتاد

تدابیر امنیتی اطراف ساختمان دادگاه جنایی منهتن
تدابیر امنیتی اطراف ساختمان دادگاه جنایی منهتن Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رسانه‌های آمریکایی از عدم تشکیل جلسه هیات منصفه دادگاه منهتن برای بررسی پرونده دونالد ترامپ، نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، به اتهام پرداخت حق‌السکوت به استورمی دنیلز، هنرپیشه فیلم‌های پورنو، خبر دادند.

آگهی

رسانه‌های آمریکایی از عدم تشکیل جلسه هیات منصفه دادگاه منهتن برای بررسی پرونده دونالد ترامپ، نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، به اتهام پرداخت حق‌السکوت به استورمی دنیلز، هنرپیشه فیلم‌های پورنو، خبر دادند؛ رشوه‌ای که گفته می‌شود برای مخفی نگاه داشتن رابطه خارج از چارچوب زناشویی آنها در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ که به پیروزی آقای ترامپ در مقابل رقیب دموکراتش، هیلاری کلینتون، منجر شد، پرداخت شده است. 

دو منبع آگاه روز پنجشنبه به رسانه‌های آمریکایی خبر دادند که هیات منصفه دادگاه منهتنِ شهر نیویورک در جلسه امروز خود به بررسی پرونده رئیس جمهوری سابق ایالات متحده نمی‌پردازد و به دادستان این پرونده فرصت می‌دهد که تحقیقات مرتبط با این پرونده را تا دوشنبه هفته آینده که موعد تشکیل جلسه دوباره هیات منصفه دادگاه منطقه منهتن است، تکمیل کند.

در همین حال، شبکه سی‌ان‌ان به نقل از منابع مطلع اعلام کرد که به تعویق افتادن صدور کیفرخواست علیه آقای ترامپ به دلیل نیاز هیات منصفه به بررسی بیشتر سیر تاریخی پیگردهای قانونی صادر شده برای روسای جمهوری پیشین ایالات متحده بوده است. 

با این وجود، برخی رسانه‌های دیگر آمریکایی مدعی شدند که طی ۲۴ ساعت گذشته یک شاهد تازه این پرونده به آلوین براگ، دادستان منطقه منهتن معرفی شده که او ترجیح داده تا شهادت او را نیز تا پیش برگزاری جلسه هیات منصفه استماع کند. 

البته هیات منصفه دادگاه منطقه منهتن تا کنون از ابراز هرگونه اظهارنظر رسمی در مورد دلایل به تعویق افتادن بررسی پرونده آقای ترامپ خودداری کرده است. 

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید 

آقای ترامپ هفته گذشته با متهم کردن دادستان نیویورک به سیاسی‌کاری در قبال پرونده قدیمی خود که در جریان بررسی‌های پیشین نیز به بدون نتیجه مانده، از هواداران خود خواست تا علیه این صدور کیفرخواست سیاسی اعتراض کنند. اظهارات آقای ترامپ، نگرانی‌های امنیتی مقام‌های آمریکایی را که تجربه حمله هواداران او به ساختمان کنگره در ژانویه سال ۲۰۲۰ را داشتند، برانگیخت. همچنین، برخی چهره‌های سیاسی دموکرات و نیز جمهوریخواهان مخالف آقای ترامپ نیز نسبت به بازداشت او هشدار داده‌اند، چرا که معتقدند که او در پی کسب محبوبیت بیشتر در میان هواداران خود در جریان بازداشت احتمالی است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وکیل ستاره پورنو: شواهد رابطه استورمی دنیلز با ترامپ موجود است

چرا فضا به محیط ایده‌آل برای تحقیق در مورد بیماری سرطان تبدیل شده است؟

نتایج یک تحقیق: استفاده زیاد از تلفن همراه باعث کاهش تعداد اسپرم در مردان می‌شود