تلفات سیل در مناطق زلزله‌زده ترکیه به دست‌کم ۱۶ نفر رسید

سیل در شهر زلزله‌زده شانلی‌اورفه ترکیه به تاریخ ۱۵ مارس ۲۰۲۳.
سیل در شهر زلزله‌زده شانلی‌اورفه ترکیه به تاریخ ۱۵ مارس ۲۰۲۳. Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آدیامان و شانلی‌اورفه از جمله یازده استانی در ترکیه هستند که در ششم فوریه امسال بر اثر زلزلۀ ۷.۸ ریشتری، متحمل تلفات و ویرانی‌های گسترده‌ای شدند.

آگهی

پس از وقوع سیل در دو استان زلزله‌زده ترکیه، گروه‌های امداد و نجات روز پنج‌شنبه دو جسد دیگر را از زیر گل‌و‌لای بیرون آوردند تا شمار قربانیان این فاجعه جدید به ۱۶ نفر افزایش یابد.

به دنبال بارندگی شدید روز چهارشنبه، ناگهان سیل در خیابان‌های استان‌های آدیامان و شانلی‌اورفه جاری شد و هر چه بر سر راه داشت از جمله خودروها را با خود شست و منازل، چادرها و اسکان‌های موقت زلزله‌زدگان را زیر آب برد و تلفات انسانی برجای گذاشت.

بر اساس آخرین خبرها، امدادگران روز پنج‌شنبه جسد دو نفر را در میان گل‌ولای و آوار به جا مانده از سیل در شانلی‌اورفه پیدا کردند و به این ترتیب شمار قربانیان به ۱۶ نفر افزایش یافت. بیشتر تلفات هم مربوط به همین منطقه بوده است و جستجو برای پیدا کردن یک فرد مفقود شده دیگر همچنان ادامه دارد.

در آدیامان نیز یک خانه کانتینری که خانواده‌ای از بازماندگان زلزله در آن اسکان داشتند، زیر آب رفت و دو نفر غرق شدند. یک پرستار و کودک دو ساله‌اش نیز همچنان مفقود هستند.

در همین حال، روز پنج‌شنبه یک زمین لرزه‌ با قدرت ۴.۸ ریشتر شهر بولو در شمال شرق ترکیه و در فاصله ۲۶۰ کیلومتری استانبول را لرزاند و مردم از ترس روانه خیابان‌ها شدند. این زمین‌لرزه تلفاتی در پی نداشته است.

آسوشیتدپرس
نجات یک نفر از سیل روز ۱۵ مارس در شانلی‌اورفه ترکیهآسوشیتدپرس

آدیامان و شانلی‌اورفه از جمله یازده استانی در ترکیه هستند که در ششم فوریه امسال بر اثر زلزلۀ ۷.۸ ریشتری، متحمل تلفات و ویرانی‌های گسترده‌ای شدند و در مجموع بیش از ۴۸ هزار نفر در ترکیه جان خود را از دست دادند. بر اثر این زلزله، ۶ هزار نفر هم در شمال سوریه جان باختند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

زلزله مرگبار ترکیه؛ وکلای دادگستری به دنبال جمع‌آوری شواهد علیه پیمان‌کاران متخلف هستند

داعش مسئولیت حمله به کلیسای سانتا ماریا در استانبول را به عهده گرفت

۶ ماه پس از زلزله قهرمان‌ماراش؛ در مناطق زلزله‌زده ترکیه چه می‌گذرد؟