دانشمندان: اغلب مبتلایان به سرطان پروستات می‌توانند بدون جراحی تنها تحت نظر باشند

تشخیص سرطان پروستات
تشخیص سرطان پروستات Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دانشمندان بر این باور هستند که تنها بخش کوچکی از مبتلایان به سرطان پروستات به دلیل خطر زیاد یا پیشرفت زیاد بیماری نیاز به درمان فوری دارند.

آگهی

پژوهشگران به شواهدی دست یافته‌اند که نشان می‌دهد بیماران مبتلا به سرطان پروستات می‌توانند به جای عمل جراحی یا پرتودرمانی در درازمدت به طور جدی تحت نظر باشند. 

به گفته دانشمندان نتیجه بررسی‌های جدید که روز شنبه منتشر شد برای مردانی که نگران تبعات درمان سرطان پروستات از جمله بی‌اختیاری ادراری یا مشکلات جنسی هستند نویدبخش است. 

محققان در جریان پژوهش خود سه روش جراحی تومورها، پرتودرمانی و نظارت فعالانه بر روند پیشرفت بیماری را مقایسه کرده‌اند. به گفته آنها روند پیشرفت اغلب سرطان‌های پروستات کُند است و در نتیجه برای مقایسه روش‌های مختلف باید چند سال زمان می‌گذشت. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

دانشمندان اکنون بر این باور هستند نرخ مرگ و میر پس از ۱۵ سال از زمان تشخیص سرطان در میان بیمارانی که سه روش مختلف درمانی یا نظارتی را دنبال کردند تفاوتی نشان نمی‌دهد. به گفته آنها ۹۷ درصد از مردان مبتلا به سرطان پروستات پس از ۱۵ سال از زمان تشخیص بیماری همچنان در قید حیات هستند و در این زمینه تفاوتی بین افرادی که جراحی، پرتودرمانی یا نظارت فعالانه پزشکی را دنبال کردند وجود ندارد. 

محققان تاکید می‌کنند که مردان پس از تشخیص سرطان پروستات که تنها محدود به این غده است نباید به سرعت درباره درمان تصمیم بگیرند. به گفته آنها «مزایا و معایب» هر روش درمانی یا نظارتی باید با دقت بررسی شود. 

دانشمندان بر این باور هستند که تنها بخش کوچکی از مبتلایان به سرطان پروستات به دلیل خطر زیاد یا پیشرفت زیاد بیماری نیاز به درمان فوری دارند. 

نتیجه تحقیق پژوهشگران درباره روند درمانی سرطان پروستات در ژورنال پزشکی نیوانگلند منتشر شده است. دانشمندان در جریان این تحقیق بیش از ۱۶۰۰ مرد مبتلا به سرطان پروستات را در بریتانیا زیر نظر داشتند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

لغو سفر رئیس پنتاگون به بروکسل؛ چرا وزیر دفاع آمریکا برای بار سوم در بیمارستان بستری شد؟

روغن زیتون می‌تواند از ابتلا به سرطان و آلزایمر پیشگیری کند

دانشمندان جستجوی ذرات مرموز «شبح» را در تونل‌های زیرزمینی سرن آغاز کردند