جنگ اوکراین؛ شبه‌نظامیان واگنر به حدود یک کیلومتری مرکز باهموت رسیدند

Bakhmut, Ukraine
Bakhmut, Ukraine Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نبرد باهموت به یکی از خونین‌ترین و طولانی‌ترین نبردهای جنگ یکسالۀ اوکراین تبدیل شده و هر دو طرف این نبرد سنگین اعتراف کرده‌اند که در آنجا متحمل تلفات و خسارات قابل توجهی شده‌اند

آگهی

در حالی که ارتش اوکراین مستقر در شهر باهموت (واقع در استان دونتسک) به مقاومت در برابر حملات نیروهای تحت امر روسیه ادامه می‌دهد، شبه‌نظامیان واگنر می‌گویند چند منطقه در غرب شهر را به کنترل خود درآورده‌اند و بطور قابل توجهی به مرکز شهر نزدیک شدند و در حدود یک کیلیومتری آن هستند.

دستگاه اطلاعات نظامی بریتانیا نیز پیش از این تایید کرده بود که گروه مزدور واگنر روسیه، کنترل بیشتر بخش‌های شرقی شهر را به دست گرفته و «در مرکز شهر، رودخانه باهموتکا اکنون به خط مقدم تبدیل شده است».

نبرد باهموت به یکی از خونین‌ترین و طولانی‌ترین نبردهای جنگ یکسالۀ اوکراین تبدیل شده و هر دو طرف این نبرد سنگین اعتراف کرده‌اند که در آنجا متحمل تلفات و خسارات قابل توجهی شده‌اند.

ارتش اوکراین برای جلوگیری از پیشروی روسیه، پل‌های منتهی به مرکز شهر را تخریب کرده است و می‌گوید تنها در ۲۴ ساعت گذشته صدها نفر از نیروهای مقابل را کشته است.

سرهی چرواتی، سخنگوی ارتش اوکراین شمار کشته شدگان در میان نیروی هوادار مسکو را ۲۲۱ نفر و شمار مجروحان را بیش از ۳۰۰ نفر اعلام کرده است؛ وزارت دفاع روسیه نیز با تکرار ادعایی مشابه می‌گوید ۲۱۰ سرباز اوکراینی در بخش وسیعی از خط مقدم کشته شدند.

مسکو بر این باور است که تصرف باهموت، شکافی جدی در قدرت دفاعی اوکراین ایجاد می‌کند و گامی بزرگ برای تصرف کل منطقه صنعتی دونباس برمی‌دارد. کی‌یف نیز می‌گوید که در جریان این نبرد، بهترین واحدهای نظامی روسیه را نابود کرده است.

بر اساس اطلاعات نظامی بریتانیا، از آنجا که «رودخانه باهموتکا» از میان یک سرزمین باز و بدون پوشش عبور می‌کند، منطقه اطراف آن به یک منطقه کشتار تبدیل شده است و به همین دلیل پیشروی نیروهای واگنر در آنجا آسان نخواهد بود.

البته وضعیت برای نیروهای اوکراینی نیز به همان اندازه خطرناک است؛ بویژه اینکه در صورت اشغال مناطق غربی باهموت به دست نیروهای واگنر، مسیر اصلی تامین نیرو و تجهیزات آنها نیز قطع خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آیا روابط واگنر‌ها با مسکو تیره‌ و‌ تار می‌شود؟

آمریکا تایید کرد پنهانی سامانه موشکی دوربرد پیشرفته به اوکراین داده است

اوکراین ارائه خدمات کنسولی به مردان در سن خدمت نظامی را به حالت تعلیق درآورد