ابتکاری جدید برای کمک به اوکراین؛ لتونی خودروی رانندگان مست را توقیف و به کی‌یف اهدا می‌کند

canva
canva Copyright  Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

طی دوماه گذشته در این کشور کوچک که حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد، ۲۰۰ خودرو از رانندگانی که سطح الکل خونشان بیش از ۰.۱۵ درصد بوده ضبط شده است.

آگهی

لتونی در سال ۲۰۲۳ میلادی توقیف خودروی رانندگانی که شدیدا مست هستند را آغاز کرد و از آنجا که این کار باعث توقیف صدها خودرو شده و یافتن مکان برای نگهداری همۀ آنها نیز آسان نیست، دولت تصمیم گرفته است که این خودروها را به ارتش همچنین بیمارستان‌های اوکراین اهدا کند.

بر این اساس؛ این هفته و با وجود آب و هوای طوفانی این کشور، هفت خودرو روی یک تریلی سوار و به اوکراین فرستاده شدند و دولت اعلام کرده که به‌زودی خودروهای بیشتری را به اوکراین خواهد فرستاد.

بنا بر گزارش دولت، طی دوماه گذشته در این کشور کوچک که حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد، ۲۰۰ خودرو از رانندگانی که سطح الکل خونشان بیش از ۰.۱۵ درصد بوده، ضبط شده است.

رینیس پوژناکس، بنیانگذار یک سازمان غیردولتی که از سوی دولت مأمور فرستادن خودروها به اوکراین است، با اشاره به این آمار می‌گوید: «بسیار ترسناک است وقتی متوجه می‌شوید که چه تعداد خودرو با رانندگان مست در اطراف شما در حال تردد هستند.»

به گفتۀ او، قرار است که دولت لتونی هر هفته حدود بیست خودروی توقیفی به او تحویل دهد تا او مقدمات فرستادن آنها به اوکراین را فراهم کند.

او می گوید در میان خودروهای توقیفی، برخی نیز متعلق به افرادی بودند که از روسیه طرفداری می‌کردند و به همین دلیل از یافتن پرچم روسیه که روی یکی از آنها نصب شده بود، خندیده است.

بنا بر اعلام پلیس لتونی، در سال گذشته ۴۳۰۰ راننده با درصدِ الکلی بالاتر از حد مجاز در جاده‌های لتونی شناسایی شدند و رانندگی در حال مستی منجر به وقوع هزاران تصادف در این کشور شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جدایی‌طلبان مولداوی: طرح اوکراین برای ترور رهبر خود را خنثی کردیم

گازپروم شیر گاز «لتونی» را بست

بلاروس تمام دیپلمات‌های لتونی را به‌دلیل استفاده از پرچم اپوزیسیون اخراج کرد