حمله هوایی اسرائيل به سوریه؛ فرودگاه حلب موقتا تعطیل شد

فرودگاه حلب در سوریه
فرودگاه حلب در سوریه Copyright AP/AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پس از حمله هوایی نیروهای اسرائيلی به فرودگاه حلب، مقام‌های سوری اعلام کردند که تمامی پروازهای این فرودگاه به شهرهای مجاور منتقل می‌شوند.

آگهی

رسانه های دولتی سوریه اعلام کردند در پی حمله هوایی اسرائيل به فرودگاه بین‌المللی شهر حلب، این فرودگاه از کار افتاده و تمامی پروازها به شهرهای نزدیک منتقل شده‌اند. 

وزارت حمل و نقل سوریه در بیانیه‌ای ضمن تایید این حمله اعلام کرد تمام پروازهایی که قرار بود به حلب بروند در فرودگاه دمشق و یا در استان ساحلی لاذقیه به زمین خواهند نشست. 

مقام‌های اسرائيلی هیچ اظهار نظری در این خصوص نکرده‌اند و مشخص نیست که این حمله تلفات جانی نیز داشته است یا خیر. 

وزارت امور خارجه سوریه این حمله را یک «جنایت مضاعف» خواند و تاکید کرد که این فرودگاه غیر نظامی، کانال اصلی کمک‌رسانی به مناطق آسیب دیده از زلزله ماه گذشته بوده است. با وقوع زلزله ۶ فوریه که ترکیه و سوریه را لرزاند بیش از ۵۰ هزار نفر جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۶ هزار نفر در سوریه بودند. تعداد زیادی پرواز حامل کمک‌های بشردوستانه از سوی کشورهای مختلف  پس از این زلزله در فرودگاه حلب به زمین نشسته است. 

اسرائیل در سال‌های اخیر صدها حمله به اهدافی در بخش‌های تحت کنترل دولت سوریه انجام داده است، از جمله حملاتی به فرودگاه‌های دمشق و حلب، اما به ندرت این عملیات را تایید یا درباره آن صحبت می‌کند.

اسرائیل فرودگاه‌ها و بنادر دریایی در بخش‌های تحت کنترل دولت سوریه را هدف قرار می‌دهد تا از ارسال سلاح از ایران به گروه‌های شبه نظامی مورد حمایت تهران از حمله حزب‌الله جلوگیری کند. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

حلب که در جنگ داخلی سوریه متحمل ویرانی های گسترده شد، بار دیگر در زلزله مرگبار ماه گذشته به شدت آسیب دید. به گزارش رسانه‌های دولتی سوریه، در روز ۱۹ فوریه نیز حملات هوایی اسرائيل مناطق مسکونی در دمشق را مورد هدف قرار دادند که در نتیجه آن دست‌کم ۵ نفر کشته و ۱۵ فرد دیگر نیز زخمی شدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

قاچاق مواد مخدر از فراز حصار مرزی مصر و اسرائیل؛ چهار نظامی کشته و تعدادی زخمی شدند

حمله هوایی شبانه به شرق سوریه؛ بهروز واحدی از اعضای سپاه پاسداران ایران کشته شد

تظاهرات مخالفان اسد در سیزدهمین سالگرد قیام؛ چهار کشور غربی: جنگ در سوریه تمام نشده است