شولتس متعهد به تقویت صنایع نظامی و تولید سلاح در آلمان شد

تانک‌های لئوپارد۲ ساخت آلمان
تانک‌های لئوپارد۲ ساخت آلمان Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آلمان پس از جنگ دوم جهانی و تا پیش از تهاجم نظامی روسیه به اوکراین همواره بر راهبرد خود مبنی بر امتناع از مداخلات نظامی و تحویل تسلیحات به کشورهای در حال جنگ متعهد و پایبند بود.

آگهی

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان روز پنجشنبه متعهد شد که کشورش در زمینه تقویت صنایع نظامی و تولید بیشتر تسلیحات گام‌های جدی بردارد.

به گفته آقای شولتس، ظرفیت تولید مهمات و تجهیزات نظامی در آلمان با هدف مقابله با چالش‌های امنیتی ناشی از تجاوز نظامی روسیه به اوکراین افزایش خواهد یافت.

وی که در بوندستاگ، مجلس سفلی پارلمان آلمان سخن می‌گفت یادآور شد: دولت در حال گفتگو با مسئولان صنایع دفاعی به منظور انجام «یک تغییر مسیر کلی» در جهت خرید فوری، برنامه ریزی شده و کارآمد تجهیزات نظامی برای بوندس‌ور و سایر ارتش های اروپایی است.»

اولاف شولتس افزود، هدف از این اقدام این است که در آلمان «یک پایگاه صنعتی» داشته باشیم تا بتواند سهم خود را در تضمین صلح و آزادی در اروپا ایفا کند.»

صدراعظم در این خصوص تصریح کرد: «ما به تولید مداوم تسلیحات، تجهیزات و مهمات ضروری نیاز داریم. این مستلزم قراردادها و اقساط طولانی مدت برای توسعه قابلیت‌های تولید است.»

AP Photo
سخنرانی صدراعظم آلمان در بوندستاگAP Photo

این سخنان در حالی ایراد می‌شود که رهبران اروپایی به ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین قول داده‌اند که به روند ارسال تسلیحات و مهمات سرعت ببخشند.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی به تازگی ضمن طرح این هشدار که میزان مهمات مصرفی نیروهای اوکراینی بسیار بالاتر از تولیدات کشورهای عضو ناتو است از اعضا خواسته بود که به شکل فوری و ضروری ظرفیت‌های خود را افزایش دهند.

آلمان پس از جنگ دوم جهانی و تا پیش از تهاجم نظامی روسیه به اوکراین همواره بر راهبرد خود مبنی بر امتناع از مداخلات نظامی و تحویل تسلیحات به کشورهای در حال جنگ متعهد و پایبند بود.

اولاف شولتس سه روز پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین در فوریه سال گذشته میلادی، با اختصاص بودجه ای به مبلغ ۱۰۰ میلیارد یورو برای نوسازی ارتش آلمان تابو‌شکنی در این راستا را آغاز کرد.

برلین همچنین در طول یک سال گذشته تسلیحات وتجهیزات متنوع نظامی از موشک انداز و خودروهای زرهی لئوپارد ساخت آلمان گرفته تا تانک های جنگی را برای کی‌یف ارسال کرده است.

آقای شولتس روز پنجشنبه در حالی که جنگ اوکراین وارد دومین سال خود شده است، اذعان کرد: «می دانم که این نوع حمایت و تحویل تسلیحات به اوکراین برای کشور ما غیرعادی است؛ به همین دلیل شهروندانی را که حامی چنین سیاستی نیستند کاملا درک می‌کنم.»

صدراعظم آلمان با تاکید بر اینکه دولت تحت رهبری من هرگز تصمیم در خصوص ارسال سلاح را ساده و کم اهمیت تلقی نمی‌کند، توضیح داد که حمایت از اوکراین «برای دفاع از نظم صلح اروپایی» با اطمینان از اینکه «ناتو به یک طرف مخاصمه تبدیل نمی شود»، ضروری است.

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آلمان ارتش خود را به «ستون دفاعی اروپا» تبدیل می‌کند

صدراعظم آلمان با تیپ جدید ظاهر شد؛ چشم‌بند سیاه به سبک دزدان دریایی روی چشم راست اولاف شولتس

رشد چشم‌گیر واردات تسلیحات به اروپا؛ روسیه دومین صادرکننده بزرگ سلاح دنیاست