قاچاقچی تایلندی که با جراحی پلاستیک شبیه «ستاره پاپ کره‌ای» شده بود دستگیر شد

تصاویر قاچاقچی تایلندی در بازداشت پلیس
تصاویر قاچاقچی تایلندی در بازداشت پلیس Copyright Bangkok Metropolitan Police Bureau
Copyright Bangkok Metropolitan Police Bureau
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک دلال مواد مخدر تحت تعقیب در تایلند که با انجام چند عمل جراحی پلاستیک می‌خواست خود را شبیه به یک ستاره پاپ کره‌ای درآورد، توسط پلیس شهر بانگوک دستگیر شد.

آگهی

یک دلال مواد مخدر تحت تعقیب در تایلند که با انجام چند عمل جراحی پلاستیک می‌خواست خود را شبیه به یک ستاره پاپ کره‌ای درآورد، توسط پلیس شهر بانگوک دستگیر شد.

این مرد ۲۵ ساله به نام «ساهارات ساوانجائنگ» که اسم مستعار «سونگ جیمین» را برای خودش انتخاب کرده بود، به اتهام قاچاق بیش از ۲۹۰ قرص اکستازی و ۲.۵ کیلوگرم ماده مخدر مایع از اروپا تحت پیگرد پلیس قرار داشت. حکم دستگیری او در ماه دسامبر صادر شده بوده ولی پلیس تا کنون نتوانسته بود او را ردیابی کند.

پلیس تایلند می‌گوید سرانجام یک مامور مخفی این نیرو، که خود را به عنوان پیک مواد مخدر جا زده بود، توانست اجازه ملاقات با او را در محل اقامتش در یک آپارتمان مجلل در بانکوک بگیرد.

با این حال هنگامی که مأموران برای دستگیری وارد اتاق آقای ساوانجائنگ شدند، از پیدا کردن یک مرد «کره‌ای خوش‌تیپ» شگفت‌زده شدند. این فرد با انجام چندین عمل جراحی پلاستیک چهره خود را به گونه‌ای تغییر داده بود که شبیه یک ستاره کی-پاپ کره‌ای شود و به این وسیله سعی کرده بود از دید پلیس مخفی بماند.

مقایسه تصاویر گذشته از سه دستگیری قبلی آقای ساوانجائنگ نشان می‌دهد صورت وی از حالت آکنه‌زده به یک صورت صاف با بینی قلمی‌تر و خط فک کشیده‌تر تبدیل شده است. پلیس بانگوک می‌گوید «هیچ‌یک از اجزای اولیه صورت او بدون تغییر نمانده است.»

این فرد به قاچاق مواد مخدر اعتراف کرده و گفته است نام و چهره خود را تغییر داده چرا که «از تایلندی بودن خسته شده بودم و می خواستم در کره جنوبی از نو شروع کنم»، با وجود اینکه به زبان کره‌ای مسلط نبوده است.

فرد متهم همچنین ادعا کرد که یاد گرفته بود چگونه قرص‌های اکستازی را از طریق «دارک‌وب» قاچاق کند و قبل از فروش اجناس به مشتریان در بانکوک و حومه آن، از طریق ارز دیجیتال پول آن‌ها دریافت کند. او گفته است که اجناس خود را معمولا از هلند تهیه می‌کرده است.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

پلیس از محل اقامت این فرد ۲۲ قلم کالا را کشف و ضبط کرده که گمان می‌رود برای سفارش مواد مخدر از کشورهای دیگر مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

تیرادش تامسوتی، فرمانده تحقیقات پلیس شهری بانگوک، در این باره گفت: «مظنون تنها ۲۵ سال سن دارد اما قبلاً در میان مظنونین رده بالا برای واردات مواد مخدر از اروپا قرار داشت. ما معتقدیم مظنونان بیشتری در کشورهای خارجی وجود دارند و از این رو به تحقیقات خود ادامه خواهیم داد.»

آقای ساوانجائنگ در بازداشت پلیس به جرم واردات و فروش مواد مخدر و به خطر انداختن امنیت عمومی کشور متهم شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دادگاهی در تایلند فردی را به اتهام اهانت به خانواده سلطنتی به ۵۰ سال زندان محکوم کرد

جراحی لیفت باسن چطور زنان ونزوئلایی را «مثله» کرده است؟

کشف محموله قاچاق کتامین به ارزش حدود یک میلیارد دلار در تایلند