فرمانده هوافضای سپاه: اروپایی‌ها احترام خود را حفظ کنند؛ ان‌شالله بتوانیم ترامپ را بکشیم

سرتیپ حاجی زاده، فرمانده هوافضای سپاه
سرتیپ حاجی زاده، فرمانده هوافضای سپاه Copyright شبکه‌های اجتماعی
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«اگر می‌خواستیم می توانستیم هزار نفر از آمریکایی را بکشیم اما هدف ما نه کشتن سربازهای «بدبخت» آمریکایی بلکه شکستن 'هیمنه' آمریکایی‌ها بود»

آگهی

فرمانده هوافضای سپاه ایران در آخرین اظهارات خود اعلام کرد ما الان قادریم تا ۲ هزار کیلومتر و در اقیانوس هند، دریای سرخ و دریای مدیترانه ناوهای آمریکایی را بزنیم که «این ۲ هزار کیلومتر هم به‌ احترام اروپایی‌هاست، انشاءالله احترام خود را حفظ کنند.»

سرتیپ امیرعلی حاجی‌زاده همچنین درخصوص حمله موشکی به پایگاه امریکایی‌ها در عین الاسد عراق گفت که اگر می‌خواستیم می توانستیم هزار نفر از آمریکایی را بکشیم اما هدف ما نه کشتن سربازهای «بدبخت» آمریکایی بلکه شکستن «هیمنه» آمریکایی‌ها بود.

وی در برنامه‌ای از تلویزیون ایران با بیان این که « ما انشاء‌الله ترامپ را بکشیم، پمپئو، مکنزی، این فرماندهان نظامی که این دستور [ترور قاسم سلیمانی] را دادند، اینها باید کشته بشوند» افزود که در مرحله اول با ۴۰۰ فروند موشک منتظر پاسخ آمریکایی‌ها بودیم که جوابی ندادند.

قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه در ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ (۳ ژانویه ۲۰۲۰) به دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهوری وقت آمریکا، در نزدیکی فرودگاه بغداد و با موشک پهپاد آمریکایی کشته شد. 

حمله به پایگاه هوایی عین‌الاسد با شعار «انتقام سخت» جمهوری اسلامی و به دنبالش سرنگونی پرواز شماره ۷۵۲ اوکراین توسط سپاه پاسداران انقلاب از جمله پیامدهای کشته شدن قاسم سلیمانی بود.

پرواز شماره ۷۵۲ هواپیمایی بین‌المللی اوکراین از مبدأ تهران به مقصد کی‌یف پنج روز پس از حمله پهپادی به خودروی حامل قاسم سلیمانی در ۱۸ دی ۱۳۹۸ (۸ ژانویه ۲۰۲۰) بر اثر شلیک پدافند هوایی سپاه ساقط شد و همه ۱۷۶ سرنشین هواپیما که اکثرا ایرانی بودند، جان باختند.

 فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین در خصوص توانایی‌های موشکی ایران گفت که  وزن موشکهای دوربرد این کشور یک چهارم، کارایی سرجنگی‌ آنها ده برابر و زمان آماده سازی نیز یک ششم نسبت به گذشته شده و هزینه تولید آنها خیلی پایین آمده است.

سرتیپ امیرعلی حاجی‌زاده همچنین گفت که سپاه موشک کروز «پاوه» با برد ۱۶۵۰ کیلومتر را به یاد «شهدای کردستان» عملیاتی کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آیا رای پارلمان اتحادیه اروپا، سپاه پاسداران را به فهرست نهادهای تروریستی اروپا اضافه می‌کند؟

رئیس کمیسیون اروپا: از قرار گرفتن سپاه پاسداران در لیست سازمان‌های تروریستی حمایت می‌کنم

اعتراضات ایران؛ فرانسه: ایده تروریستی خواندن سپاه پاسداران توسط اتحادیه اروپا را منتفی نمی‌دانیم