دادگاه آلمان: برادران افغان به اتهام قتل خواهر به حبس ابد محکوم شدند

جلسه دادگاه دو جوان افغان به اتهام قتل خواهر خود، برلین آلمان به تاریخ ۱۶ فوریه ۲۰۲۳
جلسه دادگاه دو جوان افغان به اتهام قتل خواهر خود، برلین آلمان به تاریخ ۱۶ فوریه ۲۰۲۳ Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دو دادگاه در آلمان روز پنجشنبه برای عاملان و همدستان دو پرونده قتل مرتبط با انگیزه‌های ناموسی احکامی را صادر کرد. عاملان قتل پرونده اول دو برادر افغان و عاملان قتل پرونده دوم از شهروندان آلمانی بودند.

آگهی

دو دادگاه در آلمان روز پنجشنبه برای عاملان و همدستان دو پرونده قتل مرتبط با انگیزه‌های ناموسی احکامی را صادر کرد. عاملان قتل پرونده اول دو برادر افغان و عاملان قتل پرونده دوم از شهروندان آلمانی بودند.

در دادگاهی در برلین، دو مرد افغان به جرم قتل خواهر بزرگترشان مجرم شناخته شدند. انگیزه این دو برادر ۲۸ و ۲۴ ساله از به قتل رساندن خواهر ۳۴ ساله خود عدم موافقت با سبک زندگی او عنوان شده است. این زن افغان، مادر دو فرزند بوده و در ماه ژوئیه ۲۰۲۱ به قتل رسیده است. جسد او بعدا درون چمدانی در نزدیکی محل زندگی برادر بزرگتر در بایرن دفن شد.

قضات، برای این دو برادر حکم حبس ابد صادر کردند. بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، قاضی پرونده هنگام اعلام این حکم گفت که این افراد به دنبال این بودند که خواهرشان را از حق انتخاب زندگی خود محروم کنند و او را بخاطر زن بودنش «حقیر» می‌شمردند.

مقتول که پیش‌تر از همسرش جدا شده بود، سعی داشته رابطه جدیدی را آغاز کند که برادرانش با آن مخالف بودند. در جریان محاکمه، برادر بزرگتر به نام یوسف مدعی بود که مرگ خواهرش مریم یک تصادف بوده و برادر کوچکترش در این موضوع دخالتی نداشته است. وکلای این برادر کوچکتر که مهدی نام دارد خواستار تبرئه موکل خود شده بودند.

به فیسبوک یورونیوز فارسی بپیوندید

در یک پرونده دیگر در دادگاهی در شمال آلمان، یک زن آلمانی ۲۲ ساله به اتهام دست داشتن در قتل غیرعمد یک مرد ۲۷ ساله عراقی مجرم شناخته شد. این پناهجوی عراقی در ماه آوریل ۲۰۱۷ توسط برادر و دوست پسر آن زن در جزیره «امروم» در شمال آلمان کشته شد. جسد او شش ماه بعد در زیر تپه‌های شنی پیدا شد.

برادر این خانم پیش‌تر به هفت سال حبس و دوست او به حبس ابد محکوم شده بودند. دادگاه امروز به این نتیجه رسید که متهم که نامش فاش نشد، به دروغ به دوست پسرش گفته بود که شهروند عراقی به او تجاوز کرده است و در نتیجه دوست پسر و برادر او قصد جان فرد مقتول را می‌کنند.

روز پنجشنبه این زن به سه سال حبس محکوم شد که سه ماه از آن به دلیل اطاله دادرسی کسر گردید. او به دلیل اینکه در زمان قتل ۱۶ سال داشت به عنوان «طفل صغیر» به حساب آورده شد. دادگاه از این روی او را به عنوان عامل قتل غیرعمد شناخت که او از نحوه قتل آن مرد عراقی آگاه نبود.

هر دو حکم فوق الذکر امکان درخواست تجدیدنظرخواهی دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«منفورترین قاتل استرالیا» آزاد شد؛ مادری که فرزندان خود را نکشته بود

زنی که در فراق شوهرش کتاب نوشت از بیمه‌های عمر او ۲ میلیون دلار به جیب زده است

نویسنده کتابی با موضوع چگونگی مقابله با غم از دست دادن عزیزان، متهم به قتل همسرش شد