اتهام‌های مربوط به رسوایی جنسی نخست‌وزیر اسبق ایتالیا؛ برلوسکنی از پرداخت رشوه تبرئه شد

سیلویو برلوسکنی رئیس حزب فورزا ایتالیا در جلسه افتتاحیه پارلمان جدید به تاریخ ۱۳ اکتبر ۲۰۲۲ در مجلس سنای ایتالیا.
سیلویو برلوسکنی رئیس حزب فورزا ایتالیا در جلسه افتتاحیه پارلمان جدید به تاریخ ۱۳ اکتبر ۲۰۲۲ در مجلس سنای ایتالیا. Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دادستان برای او شش سال حبس به همراه ۱۰ میلیون یورو غرامت درخواست کرده بود. به غیر از برلوسکنی، ۲۸ نفر دیگر از جمله کریمه المحروق، زنی که در مرکز این رسوایی قرار داشت، همگی بی گناه شناخته شدند.

آگهی

سیلویو برلوسکنی نخست‌وزیر اسبق ایتالیا روز چهارشنبه در دادگاهی در رابطه با مهمانی‌های موسوم به «بونگا بونگا» که در ویلایش در نزدیکی شهر میلان برگزار کرده بود، از اتهام به پرداخت رشوه به شاهدان تبرئه شد.

محاکمه آقای برلوسکنی شش سال به طول انجامید و امروز سومین و احتمالا آخرین جلسه بررسی یک رسوایی یزرگ بود که در سال ۲۰۱۰ به سرخط خبرها در سراسر جهان تبدیل شد. در آن زمان برلوسکنی نخست‌وزیر وقت ایتالیا با اتهام پرداخت پول برای برقراری رابطه جنسی با یک دختر زیر سن قانونی نیز مواجه بود که در نهایت تبرئه شد.

سومین جلسه دادگاه در مورد چه بود؟

در دادگاه امروز، برلوسکنی با اتهام پرداخت رشوه به شهود برای دروغ گفتن در دادگاه‌های قبلی مواجه بود. دادستان برای او شش سال حبس به همراه ۱۰ میلیون یورو غرامت درخواست کرده بود.

به غیر از برلوسکنی، ۲۸ نفر دیگر از جمله کریمه المحروق، زنی که در مرکز این رسوایی قرار داشت، همگی بی گناه شناخته شدند. برلوسکنی در زمان قرائت حکم حضور نداشت. وکیل او، فدریکو چکونی، این حکم را ادله‌ای بر عدم ارتکاب جرم از سوی موکلش توصیف کرد و گفت این «کامل‌ترین برائتی است که می‌توانستیم به دست آوریم».

آسوشیتدپرس
مریستل پولانچو، یکی از دخترانی که در مهمانی ها شرکت داشت در دادگاه امروز ایتالیا،آسوشیتدپرس

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

محاکمه‌های قبلی در حالی برگزار شد که آقای برلوسکنی همچنان از قدرت قابل توجهی به عنوان نخست‌وزیر ایتالیا برخوردار بود و مقامات امنیتی این کشور در آن زمان نگران این بودند که مبادا وی با میزبانی از زنان جوان در ویلای شخصی‌اش، خود را در معرض اخاذی قرار داده باشد.

دادستان‌ها معتقد بودند که این دورهمی‌ها با انگیزه‌های جنسی بوده و زنان برای شرکت در آن‌ها پول دریافت کرده و اغوا شده بودند. برخی از شاهدان در مورد این مجالس گفته بودند که دختران به طرز تحریک‌آمیزی خود را برای نخست‌وزیر وقت ایتالیا برهنه می‌کردند.

برلوسکنی هم اکنون ۸۶ سال دارد و در حال حاضر رئیس سومین حزب در ائتلاف اخزاب راستگرای دولت فعلی ایتالیا است. وی برای سه دوره نخست‌وزیری ایتالیا را بر عهده داشت. بر اساس نظرسنجی‌ها، محبوبیت آقای برلوسکنی از دوران اوج خود به طور قابل توجهی کاهش یافته و اکنون به حدود تنها شش درصد رسیده است.

جورجا ملونی، نخست‌وزیر ایتالیا از حکم دادگاه روز چهارشنبه استقبال کرد و گفت که این حکم «به یک ماجرای قضایی طولانی پایان داد که پیامدهای مهمی بر زندگی سیاسی و نهادی ایتالیا داشت». دولت خانم ملونی در هفته جاری برای جلوگیری از ایجاد یک جنجال سیاسی دیگر در این پرونده، از شکایت دولت به عنوان یک طرف آسیب‌دیده صرف‌نظر کرده بود.

ماجرای میهمانی‌های موسوم به «بونگا بونگا» به سال ۲۰۱۰ باز می‌گردد؛ مهمانی‌های شبانه‌ای که وکیل آقای برلوسکنی از آن‌ها به عنوان «مهمانی‌های باشکوه» یاد می‌کند درحالی که دادستان‌ها معتقد بودند که این دورهمی‌ها با انگیزه‌های جنسی بوده و زنان برای شرکت در آن‌ها پول دریافت کرده و اغوا شده بودند. برخی از شاهدان در مورد این مجالس گفته بودند که دختران به طرز تحریک‌آمیزی خود را برای نخست‌وزیر وقت ایتالیا برهنه می‌کردند.

هم برلوسکنی و هم خانم المحروق که در آن زمان ۱۷ ساله بود، داشتن رابطه جنسی با یکدیگر را انکار کردند و المحروق که اکنون ۳۰ سال دارد، می‌گوید که هرگز به عنوان روسپی کار نکرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ائتلاف راست به رهبری جورجا ملونی برغم «تحریم گسترده» پیروز انتخابات محلی ایتالیا شد

همه فرزندان نخست وزیر اسبق ایتالیا میلیاردر شدند

تقسیم ثروت ۶ میلیارد یورویی‌ برلوسکونی؛ دوست دختر ۳۳ ساله ۱۰۰ میلیون یورو به ارث برد