پیام‌هایی برای پس از مرگ؛ اپلیکیشن مکزیکی صدای مُردگان را برای اطرافیان پخش خواهد کرد

پیام‌هایی برای پس از مرگ؛ اپلیکیشن مکزیکی صدای مُردگان را برای اطرافیان پخش خواهد کرد
پیام‌هایی برای پس از مرگ؛ اپلیکیشن مکزیکی صدای مُردگان را برای اطرافیان پخش خواهد کرد Copyright Canva
Copyright Canva
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تهیه‌کننده این اپلیکیشن امیدوار است تا به با کمک آن به کاربران مکزیکی امکان دهد تا حرف‌هایی را که به صورت رودررو نمی‌توانند با نزدیکانشان در میان بگذارند ضبط کنند.

آگهی

یک اپلیکیشن در مکزیک که به تازگی در دسترس قرار گرفته است به کاربران امکان می‌دهد پیام‌هایی را برای اطرافیان خود ذخیره کنند تا پس از مرگ‌شان این پیام‌ها ارسال شود. 

به عنوان مثال والدین می‌توانند پیام تبریک بابت فارغ‌التحصیلی فرزندان‌شان را ضبط کنند تا اگر در روز موفقیت تحصیلی فرزندشان در قید حیات نبودند آنها این پیام را دریافت کنند. 

این اپلیکیشن همچنین امکان ذخیره پیام‌های وصیت را نیز فراهم می‌کند. به این ترتیب کاربران می‌توانند با ضبط پیام، محل خاکسپاری یا سرنوشت حساب‌های بانکی و دارایی‌ها خود را مشخص کنند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

اپلیکیشن امکان می‌دهد تا همه چیز را برای لحظه‌ای که وقتی فرا خواهد رسید که شما اصلا انتظارش را ندارید، آماده کنید.
میگل فارل

میگل فارل، تهیه‌کننده این اپلیکیشن می‌گوید: «مکزیکی‌ها به مرگ می‌خندند اما حرف زدن درباره آن برایشان دشوار است.»

او به این ترتیب با عرضه اپلیکیشن «پَست پُست» (Past Post) امیدوار است تا به کاربران مکزیکی امکان دهد تا حرف‌هایی را که به صورت رودررو نمی‌توانند با نزدیکانشان در میان بگذارند ضبط کنند. 

میگل فارل می‌افزاید: «اپلیکیشن امکان می‌دهد تا همه چیز را برای لحظه‌ای که وقتی فرا خواهد رسید که شما اصلا انتظارش را ندارید، آماده کنید.»

پیام‌های کاربران در این اپلیکیشن به صورت رمز غیرقابل معاوضه یا رمزکلید یکتا (Non-fungible token) ذخیره می‌شود. این نوع رمزنگاری پایه و اساس فناوری‌های زنجیره بلوکی رمزارزها مانند بیت‌کوین است. 

هزینه استفاده از این اپلیکیشن سالانه ۱۹ دلار است. مسئولان این اپلیکیشن تاکید می‌کنند که «پَست پُست» نمی‌تواند جانشین وصیتنامه رسمی شود. به گفته آنها وصیت با این اپلیکیشن هیچ‌گونه پایه «حقوقی» نخواهد داشت و تنها اهمیت و ارزش «نمادین» پیدا خواهد کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سناتور صریح اللهجه و دوچرخه‌سوار در مکزیک به عنوان نامزد مخالفان دولت انتخاب شد

زنی که در اکوادور به دلیل سکته مغزی «مرده بود» هنگام تشییع زنده شد

سفر آمریکایی‌ها به مکزیک برای خدمات پزشکی؛ کم‌هزینه و امن یا پرمخاطره؟