پایان اختفای ۵ ساله در سواحل تایلند؛ رئیس فراری باند تبهکاری بریتانیایی دستگیر شد

دستگیری توسط پلیس
دستگیری توسط پلیس Copyright CANVA
Copyright CANVA
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ریچارد ویکلینگ، ٰرئیس یک باند جرایم سازمان‌یافته بریتانیایی، پنج سال پس از گریختن از کشور و زندگی پنهانی در تایلند دستگیر شد.

آگهی

ریچارد ویکلینگ، ٰرئیس یک باند جرایم سازمان‌یافته بریتانیایی، پنج سال پس از گریختن از کشور و زندگی پنهانی در تایلند دستگیر شد. 

آقای ویکلینگ در ژانویه ۲۰۱۸ و در آستانه برگزاری دادگاهی که ۱۲ هفته به طول انجامید و در نهایت او را به ۱۱ سال زندان محکوم کرد، خاک بریتانیا را قاچاقی ترک کرده بود. 

او متهم اصلی پرونده واردات محموله آمفتامینی بود که ارزش آن ۸ میلیون پوند برآورد شد؛ محموله‌ای که در سال ۲۰۱۶ و به هنگام ورود به بریتانیا کشف و ضبط شد.

آقای ویکلینگ که ۵۵ سال دارد و متولد برنتوود واقع در شهرستان شرقی اسکس است، روز جمعه از سوی پلیس تایلند دستگیر شد. او در حالی که عازم تحویل خودروی خود از تعمیرگاهی در بانکوک بود، از سوی پلیس شناسایی شد. پیشتر، آژانس ملی جرائم سازمان یافته بریتانیا برخی مشخصات فردی او را از جمله استفاده از یک پای مصنوعی، اعلام کرده بود.  

مطابق اعلام پلیس تایلند، او با هویت و پاسپورتی جعلی در شهر ساحلی هوآهین زندگی می‌کرده و به زودی به بریتانیا مسترد می‌شود. 

آژانس ملی جرائم سازمان یافته بریتانیا تحقیقات خود را در مورد گروه تحت رهبری ریچارد ویکلینگ پس از آن آغاز کرد که نیروهای مرزبانی این کشور در ۹ آوریل ۲۰۱۶ کامیونی را که سوار بر قطار در حال عبور از تونل کانال مانش بود، متوقف کردند و پس از بازرسی آن بشکه‌های پلاستیکی حامل مواد مخدر را کشف کردند. 

تحقیقات پلیس نشان داده که راننده این کامیون به بهانه حمل اثاثیه منزل از ایتالیا حرکت کرده ولی پس از توقف در بلژیک، محموله مواد مخدر را بارگیری کرده بود. 

آژانس ملی جرائم سازمان یافته بریتانیا نه تنها او را به عنوان عامل هدایت این محموله قاچاق شناسایی کرد بلکه به این نتیجه رسید که او حداقل ۶ بار دیگر نیز به قاچاق سازمان‌یافته مواد مخدر بر پایه ارتباطاتی که با تامین کنندگان مواد مخدر در هلند داشته، مبادرت کرده بود. 

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

ژاک بیر، رئیس تحقیقات منطقه‌ای آژانس ملی جرائم سازمان یافته بریتانیا، روز شنبه اعلام کرد که دستگیری آقای ویکلینگ نقطه اوج تلاش‌های بین‌المللی این آژانس بوده و با همکاری ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند، کانادا، اسپانیا و تایلند و نیز مردمی که بنا بر اطلاعیه‌های رسانه‌ای ما حاضر به در اختیار گذاشتن اطلاعات خود شدند، میسر شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بازداشت «تحت تعقیب‌ترین قاچاقچی انسان در جهان»؛ کیدان در سودان در دام افتاد

جشن بزرگ هندوها در مالزی؛ باورمندانی که به نشانه توبه قلاب به پوست خود می‌زنند

دادگاهی در تایلند فردی را به اتهام اهانت به خانواده سلطنتی به ۵۰ سال زندان محکوم کرد