سران اتحادیه اروپا در کی‌یف؛ بروکسل برای اعلام دهمین بسته تحریم‌ها علیه مسکو آماده می‌شود

نشست رئیس شورای اتحادیه اروپا و رئیس کمیسیون اروپا با رئیس‌جمهوری اوکراین در کی‌یف
نشست رئیس شورای اتحادیه اروپا و رئیس کمیسیون اروپا با رئیس‌جمهوری اوکراین در کی‌یف Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به گفته اورزولا فن درلاین تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه فناوری مورد استفاده این کشور برای پیشبرد عملیات نظامی در اوکراین را هدف خواهد گرفت.

آگهی

یکی از مقام‌های ارشد اتحادیه اروپا روز جمعه همزمان با نشست سران این اتحادیه با رهبران اوکراین در کی‌یف اعلام کرد که دهمین بسته از تحریم‌های بروکسل علیه مسکو روز ۲۴ فوریه در اولین سالگرد تهاجم نظامی روسیه به اوکراین اعلام خواهد شد.

شارل میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا و اورزولا فن درلاین، رئیس کمیسیون اروپا برای گفتگو با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌ جمهوری اوکراین به کی‌یف سفر کرده‌اند. 

به گفته اورزولا فن درلاین تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه فناوری مورد استفاده این کشور برای پیشبرد عملیات نظامی در اوکراین را هدف خواهد گرفت. رئیس کمیسیون اروپا افزود که این تحریم‌ها برخی از قطعات مورد استفاده در تولید پهپادهای مورد استفاده روسیه در جنگ اوکراین را شامل می‌شود. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

اورزولا فن درلاین از ایران به عنوان یکی از تامین‌کنندگان اصلی پهپادهای مورد استفاده روسیه نام برد. این چهارمین سفر رئیس کمیسیون اروپا به کی‌یف از زمان حمله نظامی روسیه به اوکراین محسوب می‌شود. 

هر ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا باید با دهمین بسته تحریم‌ها علیه روسیه موافقت کنند. رایزنی بین اعضا در این زمینه ممکن است چند هفته طول بکشد.  

اتحادیه اروپا همزمان با نشست روز جمعه در کی‌یف اعلام کرد که به دنبال راه‌هایی است تا از دارایی‌های مسدودشده روسیه برای بازسازی اوکراین استفاده کند. شارل میشل و اورزولا فن در لاین همچنین از «تلاش‌های قابل ملاحظه» اوکراین در روند الحاق به اتحادیه اروپا استقبال کردند. 

رئیس شورای اتحادیه اروپا پس از دیدارش با رئیس‌جمهوری اوکراین گفت که «آینده» این کشور در همراهی با اتحادیه اروپا است. شارل میشل همچنین وعده داد که از روند پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا «حمایت» خواهد کرد. 

سفر شارل میشل و اورزولا فن درلاین به کی‌یف در حالی صورت گرفت که نیروهای اوکراینی برای تهاجم نظامی ارتش روسیه طی هفته‌های آینده آماده می‌شوند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بریتانیا ارسال جنگنده به اوکراین را رد نکرد

اوکراین ارائه خدمات کنسولی به مردان در سن خدمت نظامی را به حالت تعلیق درآورد

ارتش روسیه می‌گوید چندین فروند جنگنده‌ و هواپیماهای ترابری اوکراین را در فرودگاهی منهدم کرده است