جایزه‌ برای سربازان روس؛ هر تانک غربی را شکار کنید ۵ میلیون روبل پاداش می‌گیرید

سرباز اوکراینی در حال راندن تانک در دونتسک
سرباز اوکراینی در حال راندن تانک در دونتسک Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شرکت فورِس همچنین اعلام کرده که در صورت تحویل هواپیماهای جنگنده غربی به اوکراین، جایزه‌‌ای ۱۵ میلیون روبلی برای شکار هر فروند از این هواپیماها کنار خواهد گذاشت.

آگهی

یک شرکت روسی برای شکار نخستین تانک‌های غربی که به زودی در اختیار اوکراین قرار می‌گیرند جایزه نقدی تعیین کرد.

این جایزه پنج میلیون یورویی قرار است به نخستین سربازانی که تانک‌های ساخت غرب را در جریان جنگ اوکراین منهدم کنند، اعطا شود.

جایزه یاد شده در حالی توسط یک شرکت روسی فعال در زمینه صنایع نفت و گاز و پتروشیمی تعیین شده است که کرملین پیش‌تر وعده داده بود که تانک‌های غربی ارسالی به اوکراین را نابود خواهد کرد.

ایالات متحده، آلمان و چندین کشور دیگر اروپایی به تازگی از آمادگی برای ارسال ده‌ها تانک جنگی پیشرفته به اوکراین طی چند ماه آینده برای کمک به توان نظامی این کشور در مقابله با تهاجم نظامی روسیه خبر داده‌اند.

کرملین این تصمیم را خطرناک و عاملی در جهت تشدید تنش‌ها خوانده و محکوم کرده است؛ دمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه پیش‌تر مدعی شد که تانک‌های غربی در صورت حضور در خطوط مقدم نبرد به آتش کشیده خواهند شد.

برخی از مسئولان دیگر دولت روسیه نیز پیش‌تر ضمن خطرناک توصیف کردن تصمیم کشورهای غربی برای تحویل تانک‌های پیشرفته به کی‌یف مدعی شده‌ بودند که این اقدام «درگیری را به سطح جدیدی از رویارویی خواهد رساند.»

در همین راستا، رویترز در گزارشی به تصمیم شرکت فورِس روسیه برای دادن جایزه نقدی به سربازان دخیل در انهدام و یا تصرف تانک‌های غربی اشاره کرده است.

این جایزه به سربازانی داده می‌شود که تانک‌های لئوپارد۲ آلمانی و آبرامز آمریکایی را شکار و یا آنها را به غنیمت بگیرند.

بر اساس این گزارش، پنج میلیون روبل به نخستین سربازی که تانک‌های غربی را شکار کند اعطا می‌شود و برای شکارهای بعدی نیز ۵۰ هزار روبل کنار گذاشته شده است.

شرکت فورس با گرته‌برداری از لحن هشدارآمیز مقامات روسی و مجریان طرفدار جنگ در تلویزیون دولتی روسیه مدعی شده است که ناتو در حال پمپاژ «نامحدود» سلاح به اوکراین و تشدید درگیری‌ها است.

این شرکت روسی که مقر آن در اورال است همچنین اعلام کرده که در صورت تحویل هواپیماهای جنگنده غربی به اوکراین، جایزه‌‌ای ۱۵ میلیون روبلی برای شکار این هواپیماها تعیین خواهد کرد.

در گزارش رویترز آمده است که تانک‌های غربی هنوز به کی‌یف تحویل داده نشده اند و ممکن است ارسال بخش عمده‌ای از آنها چندین ماه طول بکشد.

وزارت دفاع روسیه از زمان آغاز درگیری‌های تاکنون بارها مدعی شده است که صدها قطعه تسلیحات و ادوات نظامی ارسالی غرب به اوکراین را منهدم کرده است.

کی‌یف پیش‌تر این ادعا را رد و تأکید کرده بود که روسیه به عنوان مثال مدعی انهدام شماری از سکو‌های پرتاب موشک هیمارس ساخت آمریکا شده که هرگز این میزان تحویل اوکراین نشده است.

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یک شرکت آلمانی در تدارک راه‌اندازی کارخانه تولید تانک در اوکراین است

رهبران بالتیک: در صورت شرکت روس‌ها در المپیک، بازی‌ها را بایکوت ‌می‌کنیم

تشدید حملات توپخانه‌ای روسیه پس از ارسال تانک‌های غربی به اوکراین؛ کی‌یف:۱۰ غیرنظامی کشته شدند