حملات همزمان روسیه به جنوب و شرق اوکراین،؛ درخواست ناتو از کره‌جنوبی برای ارسال تسلیحات به کی‌یف

حملات روسیه به اوکراین
حملات روسیه به اوکراین Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ارتش روسیه در ادامه حملات خود به صورت همزمان بخش‌هایی از جنوب و همچنین شرق اوکراین را مورد اصابت موشک‌های خود قرار داد.

آگهی

جنگ اوکراین با ادامه حملات ارتش روسیه به بخش‌هایی از خرسون در جنوب اوکراین و کشته شدن دست‌کم ۳ غیرنظامی همراه بود. 

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین با اعلام این مطلب تاکید کرد که ارتش روسیه یک روز کامل به شکل «فجیعی» کل شهر خرسون را گلوله‌باران کرده است. او همچنین اضافه کرد که در پی این حملات سه نفر کشته و ۶ تن دیگر نیز زخمی شده‌اند. در میان مجروحان نام دو زن پرستار که در بیمارستان مشغول مداوای زخمیان بودند نیز دیده می‌شود. 

حملات روسیه به شهر خرسون در حالی رخ داده که جبهه جنوب اخیرا به شکل قابل توجهی آرام‌تر از جبهه شرق بوده و مسکو پس از عقب‌نشینی ماه نوامبر از خرسون دیگر حملات چندانی در این منطقه نداشته است. با این حال روس‌ها همچنان به گلوله‌باران مرکز این منطقه در جنوب اوکراین ادامه می‌دهند. 

در همین حال حملات روسیه به شرق خارکیف نیز ادامه داشته است و مقام‌های محلی می‌گویند در پی این حملات یک ساختمان مسکونی چهار طبقه مورد اصابت قرار گرفته است. 

اوله سینهوبوف، فرماندار منطقه در کانال تلگرام خود اعلام کرد: «در پی این حملات یک زن مسن کشته شده و ساختمان مسکونی هم به شکل جدی ویران شده است.»  

در منطقه زاپوریژیا در جنوب اوکراین که در روزهای اخیر و پس از رکودی چند ماهه بار دیگر درگیری‌ها شدت یافته و مقام‌های منصوب شده از سوی مسکو اعلام کرده‌اند که حملات نیروهای دولت اوکراین به یک پل راه‌آهن، باعث تخریب شده و چهار نفر را نیز کشته است. 

یوگنی بالیتسکی، رئیس این منطقه که از سوی روسیه منصوب شده است در بیانیه‌ای در این خصوص نوشت: «حملات موشکی روز یکشنبه اوکراینی‌ها یک پل راه‌آهن در عرض رودخانه مولوچنایا، باعث تخریب این پل شده و چهار نفر از کارمندان راه‌آهن را کشته و پنج نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند. 

درخواست ناتو از سئول برای ارائه تسلیحات به اوکراین

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز دوشنبه از کره جنوبی خواست تا حمایت نظامی خود از اوکراین را افزایش دهد و به این کشور پیشنهاد کرد در سیاست خود مبنی بر عدم صدور تسلیحات به کشورهای درگیر تجدید نظر کند.

استولتنبرگ در اولین مرحله از سفر آسیایی خود در سئول یکشنبه با مقامات ارشد کره جنوبی دیدار کرد و روز دوشنبه از سئول خواست تا برای کمک به کی‌یف بیشتر تلاش کند.  او که در موسسه Chey در سئول سخنرانی می‌کرد با اشاره به اینکه نیاز فوری به ارائه تسلیحات بیشتر به اوکراین وجود دارد، افزود: «اگر ما به آزادی، دموکراسی اعتقاد داریم، اگر نمی خواهیم استبداد پیروز شود، باید به اوکراین سلاح بیشتری برسانیم.» 

او همچنین به کشورهایی چون آلمان و نروژ اشاره کرد که سیاست‌های دیرینه مبنی بر عدم صدور تسلیحات به کشورهای درگیر جنگ را تغییر دادند و پس از حمله روسیه به اوکراین به کی‌یف تسلیحات رساندند. 

کره جنوبی یک صادرکننده مهم تسلیحات در سطح جهان است و اخیرا قراردادهایی برای فروش صدها تانک به کشورهای اروپایی از جمله لهستان امضا کرده است. اما قانون کره جنوبی صادرات تسلیحات به کشورهای درگیر در جنگ فعال را ممنوع می‌کند، با این حال سئول می‌گوید کمک‌های غیرکشنده و همچنین بشردوستانه به اوکراین ارائه داده است. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

مقام‌های غربی از کره جنوبی خواسته‌اند در خصوص این سیاست کلاسیک خود تجدیدنظر کند و با ارائه تسلیحات به اوکراین در روند مقابله این کشور در برابر تهاجمات روسیه همراه شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تشدید حملات توپخانه‌ای روسیه پس از ارسال تانک‌های غربی به اوکراین؛ کی‌یف:۱۰ غیرنظامی کشته شدند

تشدید حملات هوایی روسیه به مناطق غیرنظامی؛ آژیر خطر در سراسر اوکراین به صدا درآمد

ده‌ها کشته و زخمی در حمله موشکی به چرنیهیف؛اوکراین:روسیه برای پاکسازی سنگرها گاز اشک‌آور بکار می‌برد