نواک جوکوویچ برای دهمین بار قهرمان مسابقات گرنداسلم تنیس ملبورن شد

نواک جوکوویچ برای دهمین بار قهرمان مسابقات جایزه بزرگ ملبورن شد
نواک جوکوویچ برای دهمین بار قهرمان مسابقات جایزه بزرگ ملبورن شد Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اعجوبه تنیس جهان با این قهرمانی خود را در کنار رافا نادال اسپانیایی قرار داد و به رکورد ۲۲ قهرمانی در مسابقات گرنداسلم دست یافت. او همچنین با این پیروزی بار دیگر پس از چند ماه به صدر رنکینگ تنیس جهان بازگشت.

آگهی

نواک جوکوویچ، تنیسور مطرح صرب موفق شد بار دیگر در مسابقات گرنداسلم ملبورن به عنوان قهرمانی دست یابد. 

جوکوویچ در دیدار پایانی برابر  استفانوس سیتسیپاس یونانی قرار گرفت که در نهایت تنیسور صرب توانست در سه ست پیاپی نفر چهارم رنکینگ جهانی را شکست دهد و برای دهمین بار در مسابقات گرنداسلم استرالیا به عنوان قهرمانی دست یابد. 

جوکوویچ سال گذشته به دلیل عدم تزریق واکسن اجازه حضور در مسابقات استرالیا  را پیدا نکرده بود اما پیش از آن او موفق شده بود ۹ بار در گرنداسلم مبلورن به عنوان قهرمانی دست یابد. اعجوبه تنیس جهان با این قهرمانی خود را در کنار رافا نادال اسپانیایی قرار داد و به رکورد ۲۲ قهرمانی در مسابقات گرنداسلم دست یافت. او همچنین با این پیروزی بار دیگر پس از چند ماه به صدر رنکینگ تنیس جهان بازگشت. 

جوکوویچ از سال ۲۰۱۹ تا به حال هیچ شکستی را در استرالیا تجربه نکرده و رکورد شگفت‌انگیز ۴۰ پیروزی متوالی شامل ۲۸ دیدار گرنداسلم را به ثبت رساند. 

مرد شماره یک تنیس جهان پس از پیروزی و کسب عنوان قهرمانی، این مسابقه را یکی از بزرگ‌ترین پیروزی‌های زندگی خود خواند و افزود: «با توجه به شرایط و عدم حضورم در مسابقات سال گذشته، شرایط خاصی در این مسابقات حکمفرما بود. می‌خواهم از همه افرادی که اینجا حضور داشتند و به من احساس راحتی در ملبورن و استرالیا را دادند تشکر کنم.» 

ماجرای عدم حضور جوکوویچ در مسابقات سال گذشته اوپن ملبورن به یکی از چالش‌برانگیزترین مسائل حاشیه‌ای مسابقات استرالیا تبدیل شده بود. جوکوویچ که از دریافت واکسن کووید-۱۹ خودداری کرده بود، پس از حضور در استرالیا و مشخص شدن این موضوع با تصمیم مقام‌های محلی از این کشور اخراج شد و اجازه حضور در مسابقات را پیدا نکرد. 

سیتسیپاس یونانی هم پس از پایان مسابقه با پذیرش شکست از نواک تقدیر کرد و خطاب به او گفت: «می‌خواهم از تو برای پیشبرد این ورزش و ارتقای سطح آن تا جایی که الان در آن قرار داریم، تشکر کنم.»  

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

حالا جوکوویچ می‌تواند با کسب یک گرند اسلم دیگر حتی از رافا نادال اسپانیایی هم عبور کند و خود را به عنوان پرافتخارترین تنیسور تاریخ جهان معرفی نماید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کارلوس آلکاراس با شکست نواک جوکوویچ قهرمان مسابقات تنیس ویمبلدون شد

نواک جوکوویچ برای هفتمین بار فاتح مسابقات تنیس ویمبلدون شد

رافائل نادال باز هم قهرمان رولان گاروس شد؛ بیست و دومین گرند اسلم برای تنیسور اسپانیایی