حزب کارگر نیوزیلند جانشین نخست‌وزیر مستعفی را معرفی کرد

جاسیندا آردرن نخست‌وزیر نیوزیلند (سمت راست) و کریس هیپکینز رهبر جدید حزب کارگر (سمت چپ) یکشنبه ۲۲ ژانویه ۲۰۲۳
جاسیندا آردرن نخست‌وزیر نیوزیلند (سمت راست) و کریس هیپکینز رهبر جدید حزب کارگر (سمت چپ) یکشنبه ۲۲ ژانویه ۲۰۲۳ Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پس از استعفای خانم جاسیندا آردرن از سمت نخست‌وزیری نیوزیلند، وزیر آموزش این کشور به عنوان جانشین وی انتخاب شد. بدین ترتیب آقای کریس هیپکینز ۴۴ ساله که تنها نامزد این سمت بود با حمایت قاطع اعضای حزب کارگر رسما کار خود را به عنوان نخست‌وزیر جدید نیوزیلند از روز هفتم فوریه ۲۰۲۳ آغاز خواهد کرد.

آگهی

پس از استعفای خانم جاسیندا آردرن از سمت نخست‌وزیری نیوزیلند، وزیر آموزش این کشور به عنوان جانشین وی انتخاب شد. بدین ترتیب آقای کریس هیپکینز ۴۴ ساله که تنها نامزد این سمت بود با حمایت قاطع اعضای حزب کارگر رسما کار خود را به عنوان نخست‌وزیر جدید و موقت نیوزیلند از روز هفتم فوریه ۲۰۲۳ آغاز خواهد کرد.

آقای هیپکینز روز دوشنبه اعلام کرد که بدون فوت وقت میزان کارآمدی سیاست‌های جاری را بررسی و براساس آن اولویت‌های جدید کشور را تعریف خواهد کرد.

هیپکینز روز یکشنبه به جای خانم جاسیندا آردرن بر کرسی ریاست جدید حزب کارگر تکیه زد و بدین ترتیب به طور خودکار به مقام نخست وزیری نیز نائل خواهد شد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

خانم آردرن در سال ۲۰۱۷ و در ۳۷ سالگی به عنوان جوان‌ترین رئیس دولت زن جهان به قدرت رسید؛ با این حال روز پنجشنبه در ناباوری از سمت خود کناره‌گیری کرد. متحدان و هم حزبی‌های خانم آردرن این تصمیم او را ناشی از «هدف سوءاستفاده قرار گرفتن» ایشان عنوان کرده بودند. 

نخست‌وزیر آینده نیوزیلند روز دوشنبه در برنامه صبحگاهی تلویزیون این کشور خاطر نشان کرد که سیاست‌های خود را بر روی مسائل معیشتی مردم و به گفته خودش «مسائل نان و کره» از جمله کنترل تورم متمرکز خواهد کرد.

البته آقای هیپکینز مسیر دشواری را در این راه پیش روی خود دارد چرا که حزب متبوعش در نظرسنجی‌ها از سایر احزاب عقب‌تر است و انتظار می رود نیوزیلند در ماه‌های منتهی به انتخابات سراسری این کشور در ۱۴ اکتبر (۲۲ مهر ۱۴۰۲) وارد یک رکود نسبی شود.

تا کنون برخی از سیاست‌های حزب حاکم کارگر به مذاق رأی‌دهندگان خوش نیامده چراکه به اعتقاد آن‌ها غیر ضروری و مقرون به صرفه نبوده‌اند. از جمله این سیاست‌ها می‌توان به ادغام ایستگاه‌های رادیویی و تلویزیونی دولتی و بازنگری در مالکیت زیرساخت‌های آب کشور اشاره کرد.

بر طبق برنامه‌ریزی انجام شده، آقای هیپکینز روز چهارشنبه به عنوان نخست‌وزیر جدید نیوزیلند سوگند یاد خواهد کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

استعفای گلریز قهرمان نماینده ایرانی‌تبار پارلمان نیوزیلند در پی اتهام سرقت از یک فروشگاه لباس

نیویورک‌تایمز: اطلاعات نظامی روسیه با کارزار بمب‌های پستی در اسپانیا مرتبط است

آغاز سال ۲۰۲۴ در نیوزیلند؛ تصاویری از آتش‌بازی ویژه سال نو بر فراز برج اوکلند