ادامه حملات اسرائيل؛ یک معلم و یک شبه‌نظامی فلسطینی کشته شدند

حملات ارتش اسرائيل به فلسطینی‌ها
حملات ارتش اسرائيل به فلسطینی‌ها Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

با ادامه تنش‌ها میان اسرائيل و فلسطینی‌ها یک معلم و یک شبه نظامی فلسطینی با شلیک گلوله نیروهای اسرائيلی کشته شدند.

آگهی

همزمان با افزایش خشونت‌ها میان اسرائیل و فلسطینی‌ها، نیروهای اسرائیلی بامداد پنجشنبه در جریان یورش نظامی به کرانه باختری اشغالی، یک معلم مدرسه و یک شبه‌نظامی فلسطینی را به ضرب گلوله کشتند.

وزارت بهداشت دولت خودگردان فلسطینی کشته شدگان را جواد بواقته ۵۷ ساله و ادهم جبارین ۲۸ ساله معرفی کرد. بنا بر اعلام مقام‌های فلسطینی این دو نفر در اردوگاه آوارگان جنین در شمال کرانه باختری مورد اصابت گلوله قرار گرفتند.

خبرگزاری رسمی فلسطینی، وفا گزارش داده که که بواقته معلم دبیرستان و پدر شش فرزند بود. تیپ شهدای الاقصی که از شبه‌نظامیان وابسته به جریان فتح است می‌گوید جبارین ۲۸ ساله یک مبارز بوده است. همچنین بر اساس این گزارش بواقته در حالی که می خواست به جبارین کمک پزشکی ارائه دهد پس از شلیک گلوله از سوی تک تیراندازهای اسرائيلی در بیرون خانه‌اش کشته شده است. 

ارتش اسرائیل اعلام کرد که فعلا در این خصوص اظهار نظر نمی‌کند. رسانه‌های فلسطینی همچنین گزارش دادند که نیروهای اسرائیلی یک مقام محلی گروه شبه نظامی جهاد اسلامی را در جنین دستگیر کردند.

تنش ها در کرانه باختری افزایش یافته است، جایی که ارتش اسرائیل از بهار گذشته پس از موجی از حملات فلسطینی‌ها علیه اسرائیلی‌ها که منجر به کشته شدن ۱۹ نفر شد، به صورت شبانه عملیات دستگیری انجام می‌دهد و افرادی که به گفته آنها در قتل علیه اسرائيلی‌ها نقش داشته‌اند را دستگیر و یا به قتل می‌رساند.

اسرائیل می‌گوید هدف از این حملات از بین بردن شبکه‌های شبه نظامی و خنثی کردن حملات آینده است. فلسطینی‌ها آنها را به‌عنوان تثبیت بیشتر اشغال ۵۵ ساله اسرائیل در سرزمین‌هایی می‌دانند که برای کشور آینده خود به دنبال آن هستند.

تعداد فلسطینیان کشته شده توسط ارتش اسرائیل در کرانه باختری از ابتدای سال ۲۰۲۳ تاکنون به ۱۷ نفر رسیده است.

بر اساس آمارهای گروه حقوق بشر اسرائیلی B'Tselem، در سال ۲۰۲۲، نزدیک به ۱۵۰ فلسطینی در اثر تیراندازی اسرائیل در کرانه باختری و شرق بیت المقدس کشته شدند که این مرگبارترین سال از سال ۲۰۰۴ تاکنون است.

اسرائیل می‌گوید بیشتر کشته شدگان شبه نظامی بودند اما منابع مستقل گزارش داده‌اند که سنگ اندازان فلسطینی، جوانان معترض به تهاجمات و دیگر افراد غیرمسلح که در اعتراضات شرکت نداشتند نیز از سوی نیروهای اسرائيلی کشته شده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

افزایش شمار فلسطینی‌های کشته شده؛ اسرائيل یک خبرنگار دیگر را به ضرب گلوله از پا در آورد

دیوان بین‌المللی دادگستری به اسرائیل دستور داد تا گذرگاه‌های بیشتری برای کمک به نوار غزه باز کند

ادعای «نسل‌کشی» علیه اسرائیل؛ گزارشگر سازمان ملل: با تهدیدهایی روبرو بودم