تلاش پلیس فرانسه برای احراز هویت عامل حمله با سلاح سرد در پاریس

ایستگاه قطار شمال پاریس
ایستگاه قطار شمال پاریس Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

هویت این مرد در پرونده‌های پلیس فرانسه و با اثر انگشت خود، با چند نام مختلف به ثبت رسیده است. کارآگاهان پلیس اکنون در تلاش هستند تا دریابند هویت واقعی این مرد با یکی از نام‌های به ثبت رسیده همخوانی دارد یا خیر.

آگهی

دادستان پاریس می‌گوید عامل حمله روز چهارشنبه در یکی از ایستگاه‌های قطار این شهر، احتمالا متولد لیبی یا الجزایر است و بررسی‌ها برای تشخیص هویت او ادامه دارد. 

این مرد که در ایستگاه قطار شمال پاریس شش نفر را با سلاح سرد مجروح کرد، اکنون به دلیل جراحات وارده در جریان درگیری با پلیس در بیمارستان بستری شده است. بنا به گزارش‌ها عامل این حمله روز چهارشنبه در بیمارستان تحت عمل جراحی قرار گرفت. 

پلیس فرانسه در حال تحقیق درباره انگیزه این مرد حدودا ۲۰ ساله از حمله به افراد حاضر در ایستگاه قطار شمال پاریس است. ژرالد دارمنن، وزیر کشور فرانسه گفته است که این مرد هنگام حمله با سلاح سرد، سخنی به زبان نیاورده بود. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

بنا به اعلام دادستان پاریس، هویت این مرد در پرونده‌های پلیس فرانسه و با اثر انگشت خود با چند نام مختلف به ثبت رسیده است. کارآگاهان پلیس اکنون در تلاش هستند تا دریابند هویت واقعی این مرد با یکی از نام‌های به ثبت رسیده همخوانی دارد یا خیر. 

از سوی دیگر خبرگزاری فرانسه به نقل از منبعی در پلیس فرانسه گزارش داد که عامل حمله روز چهارشنبه یک تبعه اهل لیبی و متولد سال ۲۰۰۰ میلادی است؛ بنا به همین گزارش حکم اخراج او از فرانسه صادر شده بود.

با این حال امکان اخراج این مرد به دلیل شرایط بی‌ثبات لیبی وجود نداشته است. فرانسه برای اخراج اتباع خارجی از خاک خود، به همکاری کشورهایی نیاز دارد که قرار است اتباع خود را تحویل بگیرند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله با سلاح سرد در ایستگاه متروی پاریس؛ مظنون گواهینامه ایتالیایی به همراه داشت

طرح افزایش سن بازنشستگی در فرانسه؛ اتحادیه‌های کارگری برای اعتصاب فراخوان دادند

چرا لیبی پس از توافق آتش‌بس روی آرامش نمی‌بیند؟