بازار رمز ارزها در سال ۲۰۲۳ کار خود را با اخراج و شکایت‌های قضایی شروع کرد

بازار کریپتو در نخستین هفته سال ۲۰۲۳
بازار کریپتو در نخستین هفته سال ۲۰۲۳ Copyright کانوا
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مشکلات صنعت رمز ارزها [کریپتو] در نخستین هفته سال ۲۰۲۳ ادامه پیدا کرد و این بازار شاهد سقوط قیمت‌ها و ورشکستگی‌ها بود.

آگهی

مشکلات صنعت رمز ارزها [کریپتو] در نخستین هفته سال ۲۰۲۳ ادامه پیدا کرد و این بازار شاهد سقوط قیمت‌ها و ورشکستگی‌ها بود.

پیامدهای ورشکستگی صرافی اف‌تی‌ایکس (FTX) و اتهامات کیفری علیه سم بنکمن-فرید موسس آن، به بازار رمزارزها در این هفته فشار زیادی وارد کرد. شرکت جنسیس گلوبال کپیتال [شرکت وام دهنده ارزهای دیجیتال] در این بحران اقدام به اخراج کارکنان خود کرد و از سوی دیگر بانک سیلور گیت متمرکز بر ارزهای دیجیتال کاهش زیادی را در سپرده‌های خود گزارش کرد.

بنکمن-فرید روز سه‌شنبه در هشت اتهام کیفری از جمله کلاهبرداری آنلاین و توطئه برای پولشویی بی‌گناه شناخته شد.

این مرد ۳۰ ساله متهم به غارت سپرده‌های مشتریان صرافی اف‌تی‌ایکس برای حمایت از صندوق سرمایه‌گذاری خود یعنی آلامدا ریسرچ (Alameda Research)‌، خرید املاک و اهدای میلیون‌های دلار با اهداف سیاسی است.

الکس ماشینسکی، یکی دیگر از کارآفرینان ارزهای دیجیتال و بنیانگذار و مدیرعامل سابق شرکت سلسیوس نیز روز پنجشنبه گذشته با یک دعوای حقوقی روبرو شد. دادخواست جدیدی که از سوی دادستان کل نیویورک تنظیم شده، مدعی است که ماشینسکی با پنهان کردن وضعیت نامناسب پلتفرم وام‌دهی ارز دیجیتال خود که اکنون ورشکسته شده، از سرمایه‌گذاران کلاهبرداری کرده است.

طبق این دادخواست در حالی که ماشینسکی بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ مدیرعامل بود شرکت سلسیوس تقریبا یک میلیارد دلار وام به شرکت آلامدا ریسرچ داده است.

این دعوای مدنی به دنبال منع ماشینسکی از انجام تجارت در نیویورک و پرداخت غرامت به‌دلیل نقض قوانین ایالتی است.

در همین حال بانک «سیلور گیت کپیتال» در روز پنجشنبه از کاهش شدید سپرده‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال در سه ماهه چهارم خبر داد چرا که سرمایه‌گذاران نگران پس از ماجراهای مربوط به صرافی اف‌تی‌ایکس بیش از هشت میلیارد دلار را از این بانک خارج کردند و باعث سقوط بیش از ۴۳ درصدی سهام آن شدند.

این بانک همچنین گفت که ۴۰ درصد نیروی کار خود شامل ۲۰۰ نفر را اخراج می‌کند تا با تشدید رکود این صنعت، بتواند هزینه‌ها را مهار کند. از سوی دیگر شرکت جنسیس به‌عنوان شرکت وام دهنده ارزهای دیجیتال قصد دارد ۳۰ درصد از نیروی کار خود را در دور دوم اخراج‌ها در کمتر از شش ماه کاهش دهد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید 

صرافی رمز ارز جمینی که یک محصول وام‌دهی رمز ارز با مشارکت شرکت جنسیس داشت و دیگر طلبکاران جنسیس برای جلوگیری از وضعیتی مشابه ورشکستگی سریع اف‌تی‌ایکس به دنبال راه‌حل هستند.

کامرون وینکلووس، که شرکت جمینی را به همراه برادر دوقلویش تاسیس کرد روز دوشنبه به بری سیلبرت، مدیرعامل شرکت مادر جنسیس نامه‌ای سرگشاده نوشت و از ۴۷ روز توقف برداشت‌ها در پلتفرم جنسیس انتقاد کرد و از او خواست که به حل و فصل ۹۰۰ میلیون دلار دارایی‌های مورد مناقشه مشتریان متعهد شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

خطای اپلیکیشن رمزارز؛ زنی در استرالیا به جای ۷۰ دلار صاحب ۷ میلیون دلار شد

بیل گیتس: بازار رمزارز و ان اف تی‌ بنیان احمقانه‌ای دارد

کدام شهرهای اروپا برای راه‌اندازی استارت‌آپ بهترین هستند؟