شکایت ۵۰۰ میلیون دلاری بازیگران «رومئو و ژولیت» با طرح اتهام آزارجنسی در ۵۵ سال پیش

حضور اولیویا هاسی و لئونارد وایتینگ بر مزار ژولیت؛ ۱۹۶۸
حضور اولیویا هاسی و لئونارد وایتینگ بر مزار ژولیت؛ ۱۹۶۸ Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اولیویا هاسی که در زمان ساخت فیلم ۱۵ ساله و اکنون ۷۱ ساله است به همراه همبازی دوران نوجوانی خود لئونارد وایتینگ، که اکنون ۷۲ سال دارد و آن زمان ۱۶ سال داشته، شکایت خود را با طرح اتهام‌های سوء استفاده جنسی، آزار و اذیت جنسی و کلاهبرداری علیه استودیوی فیلسمازی پارامونت پیکچرز مطرح کردند.

آگهی

دو ستاره فیلم «رومئو و ژولیت» که در سال ۱۹۶۸ از سوی شرکت فیلمسازی پارامونت پیکچرز (Paramount Pictures) ساخته شد از این شرکت  به دلیل بازی گرفتنِ برهنه از آنها در سنین ۱۵ و ۱۶ سالگی برای ضبط صحنه‌ای از این فیلم شکایت و ادعای خسارت ۵۰۰ میلیون دلاری کردند.  

اولیویا هاسی که در زمان ساخت فیلم ۱۵ ساله و اکنون ۷۱ ساله است به همراه همبازی دوران نوجوانی خود لئونارد وایتینگ، که اکنون ۷۲ سال دارد و آن زمان ۱۶ سال داشته، شکایت خود را با طرح اتهام‌های سوء استفاده جنسی، آزار و اذیت جنسی و کلاهبرداری علیه استودیوی فیلسمازی پارامونت پیکچرز در دادگاه عالی لس‌آنجلس مطرح کردند.

مطابق ادعای خانم هاسی و آقای وایتینگ، فرانکو زفیرلی، کارگردان ایتالیایی فیلم «رومئو و ژولیت» که در سال ۲۰۱۹ درگذشت، به آنها وعده داده بود که در صحنه اتاق خواب که در اواخر فیلم استفاده شده و در روزهای پایانی کار ساخت این فیلم فیلمبرداری شده، آنها با لباس زیرهای بدن‌نما و رنگ پوستشان بازی خواهند کرد ولی با فراررسیدن موعد فیلمبرداری، آقای زفیرلی به آنها گفته که اگر برهنه نشوند، فیلم در اکران شکست خواهد خورد و آینده شغلی آنها نیز نابود خواهد شد.

Willy Sanjuan/2018 Invision
اولیویا هاسی و لئونارد وایتینگWilly Sanjuan/2018 Invision

این دو هنرپیشه تاکید دارند که در نهایت نیز کارگردان ایتالیایی بدون اطلاع آنها، دوربین را با زاویه‌ای قرار داده که باسن لُخت آقای وایتینگ و سینه‌های برهنه خانم هاسی در صحنه اتاق خواب به تصویر کشیده شود. 

آنها در شکایت خود تاکید کرده‌اند که ده‌ها سال است که به دلیل نمایش این صحنه فیلم برای چند دهه است که متحمل آسیب روحی و ناراحتی روانی شده‌اند چنان که آقای وایتینگ ناگزیر شده‌ به سرعت حرفه‌ بازیگری در سینما را کنار بگذارد و به نویسندگی در تئاتر روی بیارود. 

این دو هنرپیشه معتقدند که تالمات روحی و روانی آنها به اندازه‌ای بوده که مستحق دریافت ۵۰۰ میلیون دلار خسارت نقدی هستند. این در حالی است که خانم هاسی در گفتگویی که سال ۲۰۱۸ و به مناسبت ۵۰ سالگی ساخت فیلم «رومئو و ژولیت» انجام شده بود، با دفاع از اقدام خود که آن را «بی‌سابقه» خواند و گفت: «هیچکدام از هنرپیشه‌های هم سن و سال من پیشتر این کار را نکرده بود البته برای فیلم هم لازم بود.»

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

شرکت فیلمسازی پارامونت پیکچرز هنوز به شکایت اولیویا هاسی و لئونارد وایتینگ که پیش از پایان سال ۲۰۲۲ در دادگاه ثبت شده، واکنشی نشان نداده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اتهام «آزار جنسی» علیه پولانسکی؛ کارگردان «دزدان دریایی» به دلیل افترا به شاکی خود محاکمه می‌شود

سمفونی برای پرو؛ تغییر زندگی نوجوانان به یاری نیروی موسیقی

ژرارد دوپاردیو، هنرپیشه سرشناس فرانسوی متهم به تجاوز و آزار جنسی شد